Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettnya-rön
Läst 2737 ggr
Maria
0

Inte bra med högklackat

Här kommer en länk som talar om att det till och med är farligare med högklackat än man tidigare trott.

Brukar ni ha höga klackar?

/Maria

[KinaSylejmani]
0

När jag var yngre så gick jag i högklackat  vid enstaka tillfällen. Nu skulle jag   nog inte "fixa" det.

Maria
0

Jag har aldrig kunnat gå i höga klackar. Går som om jag gjort ner mig. En lätt hjulbent framåtlutat gångSkrattande Så det kan kvitta för min del.  Jag har gett upp för länge sedan.

Nu skulle jag dessutom inte klara det för balansens skull.

/Maria

[KinaSylejmani]
0

Sedan med tanke på min knäartros så funderar jag inte ens i "termer högklackat". Men skor jag älskar är träskor (även om jag inte gått i träskor på jag vet inte hur många år).

Maria
0

#3 Det fanns t,om platåträskor på 70-talet. Jag tror bestämt jag hade ett par svarta när jag tänker efter. De var lika höga fram som bak så det blev liksom inte högklackat utan bara högt.

/Maria

[KinaSylejmani]
0

#4. Ja, nu när du nämner platåträskor så kommer jag ihåg det. Platåskor var ju nästan 70-tal i ett nötskal Skrattande.

Liz85
0

Jag har skor med klackar ibland men vid speciella tillfällen som fester och kan även ha på "finare" kalas, alltså typ när någon fyller jämnt eller så och hela släkten samlas. Men då handlar det inte om 20 cm höga klackar utan modell lägre.

MoaL
0

Jag brukar aldrig någonsin gå i högklackat. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Vargöga]
0

Har aldrig testat att gå i högklackat. Är så rädd att stuka fötterna som jag gjort ett antal gånger. Sen är jag för plattfotad så jag skulle nog inte få på mig några trånga och smala skor/högklackat.

JustMySelf
0

Ja, varje dag, ganska höga dessutom. Är medveten om att det inte är bra, men det är iprincip bara i högklackat jag trivs… Obestämd

Lena1971
0

Jag har också högklackat nästan jämt. Men jag är ju svensk arbetarklass, så jag har inte höga klackar inomhus. Hemma går jag i strumplästen, och på jobbet har jag fotriktiga sandaler. Så jag tror inte jag ligger i riskgruppen för barbiefötter… ;D

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus