Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 8690 ggr
Maria
2

Mycoplasma ökar

Mycoplasma som kan ge lunginflammation ökar.

Är det någon som haft det?

/Maria

Maria
3

Jag fick lunginflammation av mycoplasma för ett par år sedan. En ganska "tyst" lunginflammation men jösses vad trött och utslagen jag blev.

Det tog ganska lång tid innan jag hämtade mig helt. Jag var bara hemma en vecka från jobbet men skulle nog varit hemma längre med facit i hand.

/Maria

[Asta]
0

DÄr ser man. Ytterligare något som jag aldrig hört talas om. När jag läste rubriken trodde jag det var något med "det okända".

chik
0

bumbleboo..Oj..

Nä jag vet ingen som har haft det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Nu är ju detta tack och lov en bakterie (om man får säga så) så att antibiotika biter.

Min son har också haft denna lunginflammation.

Jag hade ingen speciell "hosta" eller rossel i luftvägarna alls. Möjligtvis lite torrhosta och feber men eftersom jag var rökare så tänkte jag inte så mycket på det.

/Maria

mongu
0

Vet flera som haft mycoplasmalunginflammation och vet att det är dels en "tyst" lunginflammation samt att det tar lång tid att komma igen.

Kanske beror det på att patienterna har gått längre med sjukdomen, men jag vet inte.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#5 Jag tror du har en poäng där. Man tror ju inte man har lunginflammation utan man jobbar på men blir tröttare och tröttare och känner sig allmänt håglös.

Jag trodde det var en lååång seg förkylning bara.

När jag väl fick behandling så vände det snabbt.

Därför fick sonen snabbare vård. Jag kände igen tecknen.Flört

/Maria