Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1921 ggr
Maria
0

Sluta-röka-tips

Jag tillhör den lyckligt lottade skara som har lyckats sluta röka. Har inte rökt på 5 månader nu. Även min man har slutat.

Jag tänkte om ni har några bra tips hur ni har lyckats så skulle det vara kul att höra.

/Maria

bubbelbubbel
0

jag slutade röka när jag blev gravid, en bättre motivering än det finns ju inte, men det betyder ju inte att inte de första dagarna var för hemska, då knaprade jag morötter för kung och fosterland, det mest extrema röksuget sitter ju bara i i några minuter, i alla fall för mig, och innan jag fått i mig den där moroten var det över, plus att man höll händerna sysselsatta också.

i augusti är det två år sedan, och gud så många gånger jag velat börja igen, min hjärna tror att det är det bästa som finns, men nu jag har äntligen slutat tänka på mig själv som rökare!

[Asta]
0

Jag har aldrig rökt, men när min syster slutade röka hade hon en anslagstavla. Varje gång hon lät bli att köpa cigaretter satte hon upp pengar på tavlan. Så mycket som en ask cigaretter kostade. Jag tror att det blev en sporre att se det bli mer och mer pengar. Efter ett år betalade hon semestern för hela familjen.

Maria
0

#2 Det var ett smart tips. Då ser man verkligen pengarna.Glad

Synd bara att det är pengar som är sporren många gånger till att sluta rökaFlört Jag vet själv då jag slutade en gång för att spara till en resa och hade bestämt mig att börja röka som belöning under resan. Jösses vad jag rökte.

Nu när jag slutade vid Nyår så har jag varje gång jag blivit riktigt röksugen tagit ett stort glas vatten så jag blivit riktigt mätt. Jag tycker det har hjälpt för själva "anfallet" varar i allmänhet inte så länge.

/Maria

[Asta]
0

#3 - det var ju ovanligt dumt. Jag vet att när min syster började hänga upp pengarna så var det mer för att visa sig själv hur mycket pengar hon slängde bort, men när hon verkligen såg hur mycket det var så började det bli en sporre. Om man inte lägger undan pengarna så kommer man nog inte att märka skillnaden ändå.

Maria
0

#4 Nej, pengar har en förmåga att försvinna ändåSkrattande

/Maria

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2 himmla bra tips :) Själv snusar jag förut rökte vi. jag letar efter bra sluta snusa tips just detta med få en bra sporre behöver jag. Gubben hänger någ säkert på när jag har bestämnt mig sluta Flört 

TS hur sluta du, har du några bra tips :)

Maria
0

Jag snusar ju så nikotin får jag i mig.

Att jag slutade röka berodde på att jag skulle opereras så då blir det ju en större sporre. Så det är nästan lite "fusk"Flört

Numera så finns det ju nikotinfritt snus. Så man kan kanske ta varannan prilla och sedan succesivt sluta.

/Maria

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

7 det ska jag testa har nikotinfritt snus redan men jag tycker den är så grymt blöt redan i dosan :S köpte oxå annan snus kaliber vit dosa portion den var billigare 19kr på ÖoB tips iaf om man vill dra ner på snuspriset lite.

Maria
0

#8 Jag känner en som gjorde små bollar av hushållspapper och la under läppenFörvånad Han hävdade bestämt att det var saknaden att ha något under läppen som var värst.

Alla sätt är ju braGlad

/Maria