Om man bara äter frukt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad händer i kroppen om man endast äter frukt i en månad men ändå dricker det dagliga intaget av vatten?
Alltså bara frukt och inget annat.
Varför ska du göra det?
Antar att du får i deig enorma mängder fruktsocker och få proteiner och lite fett. En ganska dålig balans tycker jag.
/Maria
#1 Vem har sagt att jag ska göra det? Jag kom och tänka på det för att jag har ätit mycket frukt efter maten på sistonde. 
#2 Det lät på frågeställningen som om det var något du funderat på att börja med
Jag är av den övertygelsen att lagom är bäst av allt.
/Maria
#3 Haha jo jag kan förstå dig nu när du ändå säger det 
Lite OT men har du eller nån annan nåt tips på hur man kan dämpa sitt sötsug.. För att det är då jag glufsar i mig massa frukt när jag blir sötsugen för att vi inte har nåt annat hemma och jag försöker minska choklad och godis-intaget. 
Frukt innehåller också massor av socker, så sötsuget minskar ju inte i allmänhet, utan bara för stunden, precis som om du hade ätit choklad
(fast med mindre fett då)
Det bästa för mig (det är ju inte samma för alla), är att äta fett och kött. Älskar t.ex. att äta nötter och beef jerky (torkade bitar av kött), och då håller jag mig nöjd i flera timmar sedan. Annars så försöker jag att äta bra mat, så att jag slipper bli sötsugen. Sparar gärna det godaste till godaste till sist så att jag kan riktigt njuta av det, och då vill jag inte "förstöra" den fina smakupplevelsen genom att tillsätta en ny smak efteråt 
#5 Jag äter inte kött och nötter älskar jag också men det innehåller ju massa fett och sånt som aftonbladet skrämt mig med 
Vi har katrinplommon hemma just nu som jag käkar lite då och då.. det är fett gott! 

Du ska inte lita på allt som står i tidningarna.
Fett är livsviktigt, sen finns det diskussioner om vilket fett. Katrinplommon är laxerande så var lite försiktig med dem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#6 Instämmer helt med Halvdansken i #7. Läs inte oseriösa artiklar i kvällspressen. Sån journalistik syftar bara till att sälja lösnummer. Det finns bättre ställen att läsa om mat och lära sig vad olika livsmedel faktiskt innehåller.
Det är riktigt att nötter innehåller fett och det behöver man en hel del av. Grejen med fett i nötter är att det anses tillhöra de hälsosamma fetterna. Äter du inte kött, måste du satsa på andra hälsosamma alternativ. Ditt sötsug kan bero på att du inte äter tillräckligt nyttig och mättande mat.
#7 Jo jag tar det lugnt med katrinplommonen 
#8 Det är sant att jag inte äter tillräckligt med nyttig och mättande mat men det gör ju inte alla 

#9 Då är du kanske på god väg att ta steget in på en hälsosam väg, som du får glädje av hela livet. God aptit och bra mage är en bra grund för att kunna göra vad man vill. Må bra, sporta, festa, jobba med vad som helst. Då har man alltid valmöjligheter.
De som slarvar med maten, inte äter allsidig kost etc ställer till onödiga problem för sig själva. Ingen lust och energi, kraftlös, smärtor här och där, infektionskänslig, allergisk och vet inte allt. Det kan bli följden för de som slarvar med maten.
Jag menar inte att skrämmas, men har man levt så länge som jag och har toppenfin aptit och bra mage, så inser man att det var tack vare rätt inställning från början. Föräldrar, skolkökstanter m fl såg till att vi åt tillagad, nyttig mat morgon, middag och kväll. Dessutom lärde jag mig att tycka om allting, utom fläsk förstås, men det är nog ingen förlust.
Ät och må gott!