Den långa vintern
Det har ju varit en lång vinter i år eftersom snön kom ganska tidigt. Dessutom var förra vintern ganska rejäl också.
Påverkar vintern er tycker ni?
Känner ni er extra trötta, håglösa eller njuter ni av snö och kyla?
/Maria
Nej jag hatar snön och kylan. Jag vill ha vår och höst hela tiden. Så där lagom varmt. Är trött på vintern nu och vädergubbarna har lovat mera snö i helgen. 
Tycker inte den påverkar alls direkt, jag gillar vintern men det är helt okej om det börjar bli mer vår snart! :)
För egen del så finns det nog ingenting som irriterar mig mer än kyla. Jag fullkomligt avskyr att frysa.
Snö är fult och äckligt men det är bara att gilla läget
/Maria
Haha, nej men så illa är det väl inte?
Sol, ett lager med snö som tindrar utgör väldigt fina bilder :D
Jag tycker vintern är som en svartvit gammal film. Skiner solen blir jag dessutom bländad, haha
/Maria
Hahaha, ja då förstår jag att du tycker det är jobbigt! Jag bokade en solsemester igår så nu räknar jag bara ner till värmen..
Det låter helt underbart får jag säga
/Maria
JAg älskar vintern. Det som irriterar mig är sommaren med sin värme, sol och insekter. Och jag får inte glömma svetten hehe
Hellre det än att frysa. Jag tycker verkligen inte om att frysa jag.
Mina reflektioner kring vintern så här långt, är att jag personligen har svårare att stå ut med tvära kast i väderleken än att stå ut med en viss typ av väderlek.
Förra vintern tyckte jag var perfekt - snön kom i mitten av december och låg stadigt till mitten av mars, då den började smälta bort. Jag mådde bättre psykiskt förra vintern än vad jag gjort nu.
Och jag gillar inte slask vintertid av den anledningen att stövlar och skor blir kladdiga, blöta och fula och att det stänker på byxor vilket är svårt att få bort i tvätten.
Det var kallare förra vintern i och för sig och riktigt stark kyla har jag svårt för - blir fumlig och min stackars känsliga hy blir skör. Jag minns att jag hade mycket rispor och skärsår i händerna förra vintern.
Kunde kopiera Heras text (#8) rakt av!
Men det var lite jobbigt med den myckna snön om man skulle ut i naturen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Instämmer också med Hera. 
Vintern borde avskaffas i sverige och då särskillt all snö som hindra många från att komma ut överhuvudtaget från sina bostäder
#14 Trist att du tycker så men vinter och snö är ingen nyhet i det här landet :)
Det ska gudarna veta
Men faktun är att det stänger inne alldelses för många i sina hem
Nen igentligen är vintern inget fel bara man röjde så att folket kan komma fram utan att bryta både armar och ben
Det fungerar inte med olika gånghjälpmedel heller när det är snö och halt
SVenA; ja, snöröjningen borde bättras på ordentligt.
Det kostar samhället stora summor varje år på dåligg snöröjning och allt personligt lidande detta medför
Jag gillar också vintern..med måtta! Just nu är jag glad för varje dag solen skiner..för ljuset och alla små vårtecken som dyker upp här och var.
Varje årstid har sin tjusning..och trött blir man, vare sej det är sommar eller vinter! 
Är bara så trött på vinter, snö och kyla.
Just idag har vi snöfall och blåst.
Men mest är jag trött efter stroken i september, trött på att inte orka.
Trött på att inte vara mej själv som hade ett tempo på 200 km!
#20 Du och jag är ju lite i samma situation. Det har "hänt" något i hjärnan och min neurolog pratade just om den enorma hjärntrötthet som kan uppkomma. Det är ju naturligt men inte roligt.
Det lär ju gå över så småningom får man trösta sig med
/Maria