Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3185 ggr
Mitralis
0

Försäkringar

Funderar på att skaffa mej fler försäkringar än grupplivförsäkringen jag har genom Folksam.

Går det att försäkra sig mot operationsärr som man vet att man kommer att få?

Går det att försäkra sig så att man får extra ersättning under perioden man är sjukskriven efter en operation?

Maria
0

Jag är inte så insatt men kan tänka mig att det finns en mängd olika försäkringar.

Dessutom finns det en massa tillägg till de vanliga försäkringarna som man kan uppdatera så det är bara att leta påFlört

Det här med ärr vet jag inte. Är det en planerad operation så är det kanske svårt att försäkra när man redan vet om det så att säga.

Jag har för mig att ersättning för missprydande ärr mer handlar om skador och olyckor men jag kan ha fel.

/Maria

Mitralis
0

#1 Såg en flyer i går där det var en fotograf som erbjöd fotografering av opertionsärr för försäkringsfrågor. Det var därför jag började tänka på det.

Ska kolla om det kanske går att uppgradera försäkringen som jag redan har. Jag vet ju att det kommer att bli en operation framöver, men inte när.

Maria
0

Skriv gärna och berätta vad du får framGlad

/Maria

ttss
0

Om man är sjuk så kan det vara svårare->omöjligt att få försäkring. Nu vet jag inte om du är sjuk. Men är du det så är det sämre vilkor. Du kan aldrig få ut pengar på något som kan ha med din grundsjukdom att göra (och de kan de får i princip allt att göra).

Mitralis
0

#4 Ah, misstänkte det. Får väll hålla mej till min gruppliv.
Har för mej att jag kostade ca 4000kr mer per år än syrran när vi var små, och det är nog lika nuRynkar på näsan

ttss
0

Hör ändå av dig till olika försäkringar och se vad som gäller, för dig och med din sjukdom. 

Lycka till!

evrekaw
0

Många fackförbund erbjuder bra försäkringar till lägre pris än försäkringsbolagen gör. Om du är med i facket - kolla vad de har att erbjuda till att börja med!

Exempelvis LR och Byggnads har jättebra avtal ang. sådant…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."