Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3933 ggr
Bondbruden
0

Ryggskott eller va då?

Om ingen läkare vill titta eller bry sig om min rygg, höft och fot.vart ska jag då vända mig?

Har ständig värk och har problem med att benet viker sig av smärta, foten kan jag ej böja eller stödja på och ryggsmärtan i höger skinka gör mig tokig.ibland kan jag ej torka mig vid toalettbesöket.

Har satt mig på City akuten i Stockholm och bad om hjälp, fik bara mera värktabletter.min så kallade husläkare sa, att jag får nog stå ut med värken och äta värktabletter.

Finns det inget stället i detta samhälle som kan ta mig an detta problem.

Kan jag träna ändå?

Ska jag bara strunta i allt?

Det skänns som ingen vill tro mig, är en läkares kompitens så dålig.

jag orkar ej mera nu.

Mvh Lotta

Maria
0

Du borde gå till en naprapat eller kanske en kiropraktor som är duktiga på just ryggar.

Jag förstår inte hur du kan träna överhuvudtaget så som du beskriver dina smärtor.

/Maria

Bondbruden
0

Grejjen är ju att jag varit hos en naprapat och kiropraaktor och dom tycker att jag ska söka läkarvård.mmmmm just de.

Jag tränar inte just nu, men undrar om det är dumt?

Jag tror att det kanske ger lite smärtlindring och jag kör lite lätt.

Tänker kanske tokigt men vill testa allt för att komma igång igen.Just nu har jag suttit i över 2,5 månad på grund  av foten.

RuiXue
0

Fått ichiasnerven i kläm?

Simning kan nog fungera som träning. Det är skonsamt plus att det tränar hela kroppenGlad

Jennie

Bergspuman
0

För det första ska du envisas hos sjukvården och begära en undersökning så att du får klart för dig exakt vad det är som är problem. Stå på dig och ge dig inte även om du möter motstånd.

För det andra, när du har diagnosen klar för dig - DÅ kan du uppsöka naprapat så kan de massera, behandla, töja och manipulera och dessutom hjälpa dig ta fram ett träningsprogram som passar.

Under tiden, försök hålla dig igång så gott det går ändå, viktigt att vara i rörelse för cirkulationens skull.

MillaJ
0

Diskbråck?
Min pappa gick i 6-8 mån innan någon kom på att det var det (många läkarbesök innan dess). Det allra sista som hände var att han klagade på stickningar i benet när vi satt och åt på en restaurang -han var då på väg till sjukhuset för återbesök, och det var den dagen de upptäckte diskbråcket. Det blev värre och värre under kvällen för att sedan vara så illa att det krävdes ambulans och morfin -han låg då i sängen och allt gjorde ont, fanns ingen ställning som lättade. På sjukhuset sedan visade det sig att nerverna ner i benet blivit inflammerade och gjorde förjävla ont.