Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 14050 ggr
fibro
35

En blåsa i ögat...

Jag har några gånger känt det som att jag har skräp eller ögonfrans i vänster öga. Det kliar, irriterar, skaver och retar. Det finns en svart "prick" som följer varje ögonrörelse, detta har funnits i flera år. Jag ser som vanligt.

I förrgår såg jag att det är en blåsa på ögonvitan. Så igår var jag till läkarn och han sa det ser ut som en irritation på senhinnan och skrev ut ögondroppar att ta 2ggr/dag i 10 dagar.

Nån mer som fått blåsor i ögona? Läskigt när det blir nåt i ögona…

[SvenA]
1

Den svarta pricken du talar om låter mera oroande

Jag skulle nog låta en riktig ögonläkare titta på den

Blåsor kan man få av förkylningsvirus när man gnuggar sig i ögonen

Maria
0

#0 Du talade väl om att du hade en svart prick? Så det inte bara var själva blåsan han behandlade.

Håller med SvenA att du borde låta en ögonläkare titta på detta.

/Maria

[SvenA]
0

Den svarta pricken kan vara en skada på näthinnan som måste åtgärdas

Det är allt för vanligt att man inte bryr sig om en liten prick men det kan vara börgjan på något mycket större

Kaninisen
0

Jag vet inte vad du har för ögonfärg, men min faster har liksom jag otroligt blå ögon, en sommar när hon var yngre fick hon en svart prick på ögat en sommar när det var mycket soligt och hon inte använde solglasögon. Detta ledde till något slags ingrepp, minns inte riktigt. Men skulle verkligen kolla upp den svarta pricken som de andra säger.

fibro
0

Förvånad   Ojojoj…Tack snälla för era svar..

Jag ska nog ta och ringa ögonläkare snarast, fy va läbbigt detta blev..Ringer akuten om jag inte kan vänta till Måndag..

Efter era svar googlade jag och hitta en del om prickar…Klistrar in en av länkarna:

http://www.praktikertjanst.se/templates/PageExternal.aspx?id=14198

TACK igen hörrni, jag tog inte pricken/masken på allvar förrän jag såg era svar.

Kanske har blåsan med detta att göra oxo..huugah Obestämd.

[SvenA]
0

Man ska verkligen ta alla förändringar i ögonen på största allvar

Man ska komma i håg att det är mycket som man kan åtgärda i dag om man bara kommer i tid

Det går att leva bra också om man skulle råka ut för att tappa synen

Man kan fortsättamed data om man har det intresset för det finns så bra hjälpmedel i dag för detta

Men framförallt kontakta en riktig ögonläkare om du får ögonförändrigar

Maria
0

#5 Håller tummarna.

Du får skriva och berätta sedan hur det har gått.

/Maria