Ont i svanskotan
Har ni något tips som man kan göra när man har ont i svanskotan? Har riktigt ont nu :/
Skaffa en hård kudde och skär ut för svanskotan så att belastningen inte blir för stor på svanskotan
Det är det enda som hjälper
Man ska vara rädd om svanskotan för det är där hela underluvet hängs upp där
Om man tar bort den är risken för att man blir inkontinent mycket stor

#1 Kom på att mamma har en sådan kudde, så den sitter jag på nu. 
tack för svaret!

Detta börjar bli riktigt jobbigt :( Gör ont när jag sitter, gör ont när jag står, gör ont när jag ligger. Och ska jag sen resa mig upp så gör det ont.
Ligger jag en stund för att vila, så kan jag inte gå sen.
Det gör ont varje dag nu. Inte bara någon gång ibland som det var förr..
Har du gjort något för att få så ont? Ramlat eller slagit i din bak? För det är ju lite konstigt att du får spontant ont i just svanskotan tycker jag.
/Maria
Det sitter stora muskelfästen där så det är säkert en inflamtion i dessa fästen och det kan ta lång tid att bli av ned
Man ska nog prova något som är inflamationshämmande under en längre period i

#4 Nej, har inte gjort någonting alls. Det är det som är så irriterande. Vet inte varför det gör så ont..
#5 Ah okej.. Så man ska kanske ta en tripp till läkaren?
Det är väl att rekomendra men det bör vara en ortoped eftersom det är skelletet det rör sig om
Jag slog i svanskotan ordentligt när jag var en 10-11 år ungefär. Hade ont av det av och till i flera år. Kunde varkens sitta, stå eller gå eller ligga av och till. Men sen helt plötsligt så försvann det en gång för alla. Gå till en läkare och få det undersökt, kan det behandlas så du åtminstone slipper ha ont så är det bra. Själv gick jag inte till någon läkare, men jag borde kanske ha gjort.
Hoppas det blir bättre riktigt snart!
Jennie
jag brukar få ont i svanskotan någon gång per år ..en värmekudde brukar lindra lite. det finns såna som man kan knäppa runt höften.
aloe vera heatlotion är väldigt bra mot ryggvärk…vet inte vart man köper det däremot. mamma hade köpt det på nån mässa.
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen
#9 AloeVera heatlotion finns ibland i vissa hälsokost butiker.
Jennie

Jag kan inte minnas att jag någonsin har slagit i mig där. Men igår så slog det mig att jag har en extra ländkota i ryggen och kan få ont där ibland. Så jag vet inte om det är därför jag får så himla ont i svanskotan.