Träningsvärk?
För ett par veckor sedan så började jag träna igen. Mest på en dansmatta vilket innebär en del hoppande. Efter några dagar fick jag ont i ena smalbenet och efter några ytterligare dagar fick jag ont i båda. Träningsvärk tänkte jag och tog det lite lugnare. Nu, efter en och en halv vecka har jag fortfarande ont! Jag har jättesvårt för trappor och hoppa är inte att tänka på. Är detta verkligen träningvärk eller kan det vara något annat. Man tycker ju att det borde bli bättre snart. En längre promenad brukar oftast gå bra dock, men då måste jag ha ordentliga joggingskor på mig. Skulle uppskatta lite tips, jag vill ju inte lägga av med motionen!
Jo, just det, jag skrev smalben, jag menar förstås hela underbenet (kanske är samma sak).
Om det är främst på framsidan av benet som du har ont så kan det vara benhinneinflamation. Har själv problem med det och har tyvärr inte jättemånga tips att ge, men att skaffa sig ordentliga skor och gärna specialinlägg kan vara en god idé om det nu är benhinneinflamation. Samt att börja försiktigt och öka motionen gradvis.
#2 Ska man äta något anti-inflammatoriskt?
Stetcha vadena kan hjälpa mot benhinneinflammation. Det är även bra att stretcha underbenen genom att sitta på dom med fötterna under rumpan. Låt någon massera vaderna.
Annars häller jag med Sehvrin. Det kan tyvärr vara ganska knepigt att bli av med.
Tack för tipsen