Vad kan det vara?
Jag har under en tid nu haft det jobbigt att andas. Är väldigt tungt att andas och det känns som om att det är någon som sitter på min bröstkorg. Vilket leder till att man tar små ytliga andetag. Ibland, om kvällarna och om nätterna när man vaknar till, så känns det som om att man inte får någon luft. Man tvingar sig själv till att ta djupare andetag.
Jag har också under ett bra tag haft väldigt mycket slem i halsen. Det sitter där det sitter och går varken att svälja eller att hosta upp.
Jag har läst på lite om astma och undrar om det kan vara det? Min mamma har det, så det finns i släkten. Borde väl egentligen fråga henne, men det vågar jag inte.
Om du inte har kraftig astma så tycker jag att det inte att det låter som detta. Du bör kolla upp det!
Du bör snarastkontrolera detta med en läkare så att det inte är nogåt allvarligt

Jag ska till en läkare imorgon. Men det är på öppenpsyk, så det kanske inte går att prata med honom om det?
Det är väl bara att fråga denna läkare eller be att få en remiss till en annan läkare

# 3 Du ska ringa din VC och få en tid där. För dit behöver du inte remiss utan får söka själv.
Jag tvivlar på att läkaren på öppenpsyk tar sig an detta. Där finns ju inte alls samma möjligheter att undersöka dig eller att ta prover.
Ring imorgon bitti så du kan få en tid snarast. Tycker inte du ska gå och dra med de här besvären.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#5 Det var det jag misstänkte. Och tänkte inte egentligen ta upp det med honom heller.
Eftersom öppenpsyk ligger i vårdcentralen så kan jag lika gärna träffa en sköterska imorgon och så får vi se vad hon säger. Jag klarar inte av att ringa nämnligen.
Men det beror också helt på hur jag mår efter det andra läkarbesöket.

Den dagen då jag skrev denna tråden så hade jag det jättejobbigt med andningen. Efter att jag hade duschat så var det till och med lättare att hålla andan än att andas. Så det var tungt.
Nu är det lite bättre, men fortfarande känns det tungt. Och jag kommer på mig själv ibland med att hålla andan.
Men jag har inte varit hos någon läkare än. Får kanske samla mod till mig och gå dit..

Men snälla nån jag tycker du ska kolla i alla fall så att du vet vad det är.
Är det inte nåt…..ja då kan du va lugn och då kanske det inte blir lika jobbigt nästa gång.
Om det är ångest som är på gång så vet du det i så fall och kan lättare reda ut attacken.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

För det första så har jag riktigt svårt att ringa. Så antingen måste någon ringa åt mig, eller så måste jag åka ner till vårdcentralen och prata med en sköterska. I och med att min pojkvän har varit på utbildning denna veckan så har jag inte kunnat komma dit.
Och det kommer nog tyvärr att dröja också om inte han kan tänka sig att ringa åt mig.
Men vissa dagar är det lättare att andas. Det har inte varit så jobbigt som det var när jag skrev denna tråden.
Om det är så att du har svårt att så luft så får du nog se till att få det uppkollat,klarar du inte av att ringa så kan du ta en promenad till vårdcentralen och prata med dom på plats och beställa en tid.
Att din sambo ska behöva ringa dina samtal kanske kan lösa problemet för stunden,men i längden skapar det bara mer problem.
~ mayolica ~