Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettercoronavaccinering
Läst 825 ggr
DesK
1

Covid- och influensavaccin

Har ni tagit båda, eller en av dom, eller ingen?
Jag var på vårdcentralen idag för att få covidspruta nr 5 och sköterskan rekommenderade starkt att jag också skulle ta influensavaccinet, så jag fick ett stick i varje arm. Detta var första gången för influensavaccinet, eftersom jag har flera sjukliga vänner, tyckte sköterskan att jag skulle ta båda.
Viktigt att tänka på är att man inte vaccinerar sig bara för sin egen skull.

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 18:10 av DesK
Fridaaaa
3

Tagit 3 covidsprutor, sista var nov -21
Ingen influensaspruta någonsin vad jag minns

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

#1 Du är ju mycket yngre än jag, så för dig gäller väl lite andra rekommendationer.
Detta var första gången som jag tog influensavaccin och jag hade kunnat vänta med covidsprutan men jag gjorde det nu mest med tanke på mina 2 multisjuka vänner

/Désirée

flocken
2

Jag har tagit 5 covid sprutor och influensan de senaste 4 åren sen jag fick diabetes och med de är i riskgrupp.
Senast fick jag båda samtidigt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Åsa S
2

Jag tog covid förra hösten och nu finns det ingen rekommendation att ta en ny för min åldersgrupp men jag har varit och vaccinerat mig mot influensan min åldersgrupp får dock ingen gratis vaccination mot influensa

Heddiz
3

Nej. Jag har inte tagit en enda covidspruta eller influensaspruta och tänker inte göra det heller!
Inte någon vaccinspruta har jag tagit.. (förutom någon för 30 år sen)

Men min man och flera av hans kollegor hann ta 2-3 covidsprutor innan dom fattade att det inte alls var bra och tackade för sig och dom tänker inte heller ta ngr mer sprutor någon av dom.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Lia
4

Jag tog båda två den 7 november. Jag har tagit influensavaccin varje år i många år och alla covidvaccin jag fått ta. Jag kommer fortsätta med det framöver också.

• Redigerat 2023-12-15 02:15 av Lia
CasaRamon
2

Jag har dom senaste 2 åren , tagit bägge samtidigt. Kommer att fortsätta med det.
Jag hade Covid i januari, utan att veta om det, så lindrigt var det. Det beror antagligen på att jag har antikroppar, nu efter 6 sprutor. Tog testet eftersom jag besökt en person som testat positivt.
Influensan hade jag förra dec. några dagar efter vaccinationen, den hade inte hunnit skydda, då det tar 2 veckor. Influensan var väldigt jobbig, sängliggande i dagar med feber. Den som tror att säsongsinfluensan är som en förkylning, bör tänka om.

Draken
3

Har tagit både influensa och covid tidigare, men efter viktnedgång på 50+ kg så ligger jag inte längre i riskgrupp, så jag har inte tagit den i år.

Skulle jobbet kräva att jag tar sprutorna, så kommer jag naturligtvis att göra det.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
1

Min man har tagit 6 eller sju covidvaccin tror jag.
Själv har jag bara tagit 3 men det beror enbart att det inte blivit av. Ren slöhet.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Jag tog min sjätte covidspruta och min första influencspruta för cirkus två veckor sen.
Jag bad att få båda då jag har en multisjuk pappa och fick den utan tjat

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
1

Har tagit fem sprutor.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Liz85
1

Jag hann ta fyra eller fem, innan det ändrades så att bara vissa grupper rekommenderas att ta numera. Och jag tillhör ingen av de.

Lia
4

Min make är undersköterska i hemtjänsten och igår några timmar efter att han hade kommit hem så blev han plötsligt snorig. Så han tog ett test och det visade direkt positivt för corona. Så då har han ju säkert varit smittsam hela dagen också, vilken otur! Chefen undrade om han kunde jobba i morgon, vilket jag tycker låter konstigt eftersom han ju ändå fortfarande är smittsam och jobbar med gamla och sjuka.

Nu väntar jag bara på att bli sjuk också. Vi hade corona för 2 år sedan, men då hade vi bara fått 2 sprutor och nu har vi ju som sagt fått alla som man kan få som immunhämmad, så det blir väl förhoppningsvis lindrigare denna gång. Den gången var i alla fall jag jättesjuk länge med hög feber.

Tur att det finns vaccin!

hemul
1

Rubbet. Flunsa har jag inte tagit förrän senase åren och tror faktiskt inte att jag någonsin haft flunsa (fast jag kan ju ha trott att jag bara hade en svår förkylning). Men min rädsla för covid gjorde att jag inte ville ha nån luftvägsinfektion alls och behöva oroa mig för att det skulle vara covid. Dessutom har jag åldern inne nu.

Tog lunginflammation också när de erbjud det för nåt år sedan. Dels var det gratis och dels gav en enda spruta livslångt skydd.

CasaRamon
1

#14: Jag har också tagit vaccination mot lunginflammation, och det sas då att en spruta räcker livet ut, men på mitt senaste besök på vaccinationscentret, så sa man att den räcker bara 5 år. 😒 Påfyllning är inte gratis längre.

hemul
1

Va? Hur kan de få göra så? 😫

CasaRamon
1

#16: Ja, säg det? Det är nu 3 år sen jag fick sprutan, så jag har 2 år kvar innan jag måste fylla på. Kanske blir den gratis tills dess.

Fridaaaa
1

"Hur ofta ska man vaccinera sig mot lunginflammation?
Vaccination mot pneumokocker innebär en minskad risk att drabbas av lunginflammation. Hur ofta behöver man då ta pneumokockvaccin för att uppnå skydd? Det beror på hur hälsotillståndet ser ut generellt, men överlag behöver man endast en dos vaccin mot pneumokocker. Finns det risk att drabbas av en allvarlig infektion kommer vaccinet behöva fyllas på efter ett antal år. Det gäller vanligtvis personer som befinner sig i vissa riskgrupper.

Vill du veta mer om dosering av pneumokockvaccinet utifrån dina egna förutsättningar kan du kontakta vårdcentralen eller en vaccinationsmottagning."

Pyttelite
1

#16:, #17: Det finns olika vaccin mot lunginflammation och olika rekommendationer om omvaccinering.

https://janusinfo.se/nyheter/tidningenevidens/nr22023temaantibiotikainfektioner/2/nyttomvaccinationmotpneumokocker.5.20b8224a18841f195cf46f0b.html

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

I december 2022 infördes ett nytt nationellt program för pneumokockvaccination till 75-åringar och medicinska riskgrupper. Region Stockholms erbjudande om kostnadsfri vaccination till personer som fyllt 65 år gäller nu året om. Två nya pneumokockvaccin har tagits i bruk och revaccination med Pneumovax rekommenderas.
  • Redigerat 2024-01-04 18:44 av Pyttelite
Heddiz
0

Snart så rekommenderar dom väl vaccin mot ALLA sjukdomar som finns att få..men trots alla vaccin mot covid, influensa, lunginflammation, osv osv så drabbas folk ändå tydligen av alla dessa sjukdomar TROTS att dom tagit vaccin t.o.m

Är det inte meningen att man inte ska drabbas av någon sjukdom som man tagit vaccin mot eller vad är poängen med att ta vaccin annars?

Varför tar ni vaccin när det ändå inte hjälper? Och OM det hjälpt så har ni aldrig haft covid eller något annat antar jag..eller..

Jag blir bara nyfiken på varför ni litar så mycket på vacciner osv istället för erat eget immunsystem..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Pyttelite
10

#20: Meningen med vaccin är att om du blir smittad ska du få en lindrigare infektion.

Eftersom virus hela tiden utvecklas och förändras måste vacciner oxå göra det - men i allmänhet ligger vaccinet något efter.

Vi ska vara glad för att vaccin finns.

Du kan inte boosta ditt immunsystem så att du blir motståndskraftigare mot virus - det är bara nys.

Heddiz
0

#21: Ok

Alla gör som dom vill och vill man ta vaccin och känner sig tryggare med det så ska man väl ta det.

Jag vet bara att jag själv aldrig tänker ta något sorts vaccin- vad dom än hittar på

Tack du men för mig är inte immunsystemet inte nys! Jag litar helt på mitt immunsystem och vet att det alltid har fungerat förut och fortsätter faktiskt lita på det fullt ut..

Hellre det än att få biverkningar av alla vacciner.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2024-01-05 00:57 av Heddiz
hemul
1

#19: Jaha. Då hade väl jag tur och fick det långverkande.

CasaRamon
2

Jag har nu läst om det nya vaccinet som kom 2022. Eftersom jag fick vaccin -21 så var det den sortens vaccin som behöver påfyllnadsdos efter 5 år. Så det jag fick veta senast, var helt korrekt. Däremot fel info vid vaccineringen, då det sas vara livsverkande.

Pyttelite
1

#24: Det var säkert rätt när du fick informationen - det kommer ju förbättringar hela tiden.

[Moon AppleGrey]
6

#22: skulle du hellre ha drabbats av mässlingen, polio, tuberkulos etc som alla har allvarliga följder om det inte hade varit för att det forskats fram medicin/vaccin mot det?

Frågar, eftersom jag har svårt att förstå din ståndpunkt.

• Redigerat 2024-01-05 12:51 av [Moon AppleGrey]
CasaRamon
9

#26: Håller med. Vi ska vara tacksamma för att man lyckats forska fram alla dom vacciner som nu finns. För 100 år sen så dog dom som flugor pga att inget botemedel eller vaccin fanns. Att vi dessutom får flera av dessa gratis är ju helt fantastiskt. Tänk så många sjukdomar som man nästan lyckats utrota genom vaccinering.

[Moon AppleGrey]
5

#27: precis så.

Heddiz
0

#26: Konstig fråga? "Hade du hellre drabbats av "ditt o datt" än tagit vaccin som fanns då?

Ja jag hade mycket hellre dött iaf än att låta någon spruta in något jag inte tål i mig.
Eftersom jag hamnade i koma efter jag fått antibiotika och fick ligga som en grönsak i ngr månader så vet jag att jag hellre skulle dö än att drabbas av läkemedelsbiverkningar iaf.
Det är det värsta jag varit med om..

Jag tål inte inte covid vaccin..och rek att inte ta något av läkare!
Så att ta något annat vaccin eller medicin vore ju bara dumt av mig.

Som jag skrev så ska man självklart ta det om man känner att man behöver det..
Men det kan bero från person till person också om det är bra eller inte.

Ni bör inte heller dra alla människor över en kam och säga att vaccin är bra för ALLA människor, när det inte alls behöver vara bra för alla!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
6

#20 "Jag blir bara nyfiken på varför ni litar så mycket på vacciner osv istället för erat eget immunsystem.."

För att både vaccin och antibiotika har räddat så många liv. För att vaccin har nästan helt fått bort vissa sjukdomar.

För att antibiotika har räddat livet på nära och kära till mig. För att jag själv har behövt antibiotika, när mitt eget immunförsvar inte har räckt till.

Det är tråkigt att det har gått illa för dig. Men för mig är det tvärtom. Jag var tvungen läggas in på sjukhus och få antibiotika och kortison intravenöst för att jag hade en infektion. Jag är enormt tacksam för att jag kunde få antibiotika då!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

CasaRamon
5

#29: Ja, men har man det åsikten att du hellre dör än att vaccinera dej, så ska du naturligtvis avstå.
Själv tar jag alla vacciner för att inte dö.

Pyttelite
5

#29: Hur vet du att det var antibiotikan du blev sjuk av och inte grundinfektionen som antibiotikan inte bet på?

Du fick väl inte antibiotika utan anledning?

• Redigerat 2024-01-05 17:38 av Pyttelite
[Moon AppleGrey]
4

#29: det är inte alls en konstig fråga, eftersom det är så det hade sett ut utan forskning och medicinsk framsteg.

Du borde vara enbart tacksam över att andra har vaccinerats mot polio etc så att du slipper drabbas av det.

Och jag finner det högst osannolikt att du verkligen hade velat dö av t.ex tuberkulos än att få medicin mot det om du någon gång skulle bli drabbad av det.

DesK
8

Heddiz, du uppvisar en fullkomlig okunskap om hur vaccin och immunförsvar fungerar. Det som du råkade ut för är, naturligtvis mycket tråkigt, men kan ha många andra orsaker än själva antibiotikakuren. Att påstå att man kan boosta sitt immunförsvar, utan hjälp av vaccin, för att på det sättet undvika allvarliga sjukdomar som t ex tuberkulos, smittkoppor, mässling mm tangerar spridning av konspirationsteorier och det sysslar vi inte med här på Hälsa. Faktum är att det enda effektiva sättet att boosta immunförsvaret är just vaccination. Eftersom det ger kroppen verktyg för att känna igen den elakartade sjukdomen och därigenom, med hjälp av dom antikroppar som har bildats, tack vare vaccinet, kunna avhjälpa att vi blir sjuka.
Vänligen respektera det!

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 18:10 av DesK
Maria
5

#34 Håller fullkomligt med.

/Maria

Heddiz
0

#33: Varför ska jag vara tacksam över att andra tagit vaccin? Nej det är jag inte för det har inte hjälpt med något sorts vaccin iaf!

Men strunt i vad jag tycker.. som jag skrivit flera ggr redan så är det är upp till var och en om dom vill ta vaccin som dom tror på..

Och JA jag skulle hellre dö flera ggr om än att ta vaccin en enda gång!

Men jag respekterar om andra trycker annorlunda och vill ta vaccin..det är fritt fram att ta, men jag tänker inte få dåligt samvete för att jag inte tar något jag inte tål.

Men ni kanske skulle ta något ni inte tålde..bara för att "alla" andra gjorde det..det vet ju inte jag.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
8

#36 Ännu en gång uppvisar du din totala okunskap om hur vaccin och immunförsvar fungerar. Din foliehatt är stor. ”Vaccin som dom tror”, vaccin handlar inte om tro, utan om vetenskap. Om du inte ens kan skilja på tro och vetenskap är det illa, riktigt illa!

/Désirée

Heddiz
0

#34: Var har jag INTE respekterat att ni andra kan vaccinera er hej vilt om ni så känner för det?

Konspirationsteorier? Verkligen? Så bara för att jag litar på mitt immunsystem mer än era älskade vaccin så är det en konspirationsteori..

Ja då drar jag tillbaka allt jag sagt och ni har givetvis rätt man kan bara få bra hälsa genom att ta vaccin..

Konstigt att många som inte tagit något covidvaccin alls aldrig haft covid då..som jag tex..medans ni har haft det flera ggr trots vaccin..för vaccin fixade ju allt sa du ju!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
7

#36 Nu pratar du riktigt strunt och borde läsa på! Det är fullt bevisat vilken effekt flertalet vaccinationsprogram har haft mot flertalet sjukdomar.

Ingen här har väl sagt att du måste vaccinera dig. Men att du påstår att saker som räddar liv är dåligt, är riktigt illa.

Att du påstår att något som är bevisat har effekt, är utan effekt. Det är också illa! Nu pratar vi inte om vaccin mot Covid längre heller, utan om vaccin överlag och antibiotika.

Vem ska vi tro på om all forskning har fel? Jultomten?

Om jag låg döende och blev erbjuden en experimentell behandling som kunde ge biverkningar. Då skulle jag ta den också för minsta lilla chans att inte dö.

Heddiz
0

#37: Foliehatt?

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
7

#38 Ingen har påstått att vaccin automatiskt ger god hälsa.

Jag fick covid innan vaccinet fanns. Jag var riktigt sjuk! Men jag hade tur och behövde inte bli inlagd, överlevde och fick inga bestående men. Men andra som på pappret "gjort allt rätt" för att ha en god hälsa och gott immunförsvar dog. Så det handlar inte bara om att boosta sitt immunförsvar.

Vet du förresten hur ett vaccin fungerar? Det tränar upp ditt immunförsvar till att känna igen och bekämpa ett virus snabbare.

DesK
7

#40 Du uppvisar tydliga drag av att vara en s k foliehatt i dina inlägg här på sajten. Det är inte heller första gången som du gör det och jag har tidigare uppmanat dig att behålla dina konspirationsteorier för dig själv.
En som innehar en foliehatt = en som tror på diverse konspirationsteorier.
#39 och #41 Väl talat!

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 18:51 av DesK
Heddiz
0

#39: Det hör jag det att du INTE har legat på sjukhus som en grönsak..där du inte kan vare sig röra dig eller andas själv..
Bullshit att du skulle ha sagt ja till alla exprimentella saker dom kunde göra för att hålla dig vid liv!

För om du visste vilket helvete det är att vakna upp efter en koma orsakad av mediciner som antibiotika så skulle du inte vilja att dom höll dig vid liv ens eller gav dig mer gift så du bara kunde överleva..medans du fick ligga där ock lida så in i helvete.

Men det är väl lätt att tro att det är enkelt som du nonchalant verkar tro när man aldrig har dött och kommit tillbaka från döden..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Pyttelite
4

#43: Varför fick du antibiotika från början - för du kunde knappt fått den när du var fullt frisk?

DesK
7

#43 Nu är du mer än oförskämd! Jag har lärt mig att gå 2 gånger p g a felbehandling på svenskt sjukhus. Så jag vet mycket väl vad det handlar om att vakna upp ur medvetslöshet och inse att jag nog är rätt okej, om än yr och omtumlad, till att några dagar senare, inte kunna lyfta ens ett finger. Allt p g a felmedecinering, dock ej antibiotika eller vaccin. Så jag vågar påstå att jag mycket väl fattar vad det handlar om. Så ta din offerkofta någon annanstans.

/Désirée

TatsuOni
7

#43 Så du försöker påstå att du känner mig bättre än jag känner mig själv?

Och återigen så har INGEN påstått att du måste ta något.

Vi har sagt att vi väljer att göra det.

Och som sagt så är det tråkigt att det gick illa för dig. Men det betyder inte att antibiotika och vaccin inte räddar liv. Ditt fall är betydligt ovanligare än motsatsen.

[Moon AppleGrey]
6

Varför du ska vara tacksam att andra har tagit vaccin?
Därför att flera smittsamma och dödliga sjukdomar man numera inte får har förhindrats med hjälp av dem.
Ska det verkligen vara så svårt för dig att förstå?

#43: du, personangrepp behövs verkligen inte, tycker att du har en väldigt otrevlig ton, inte bara emot Tatsu utan i överlag i tråden, och DesK är admin på den här sajten.
Har DesK satt ned foten så är det bara på sin plats att du lyssnar på vad hon säger.
Du behöver inte hålla med i allt, men däremot hålla dig till de regler som gäller på sajten.

• Redigerat 2024-01-05 19:07 av [Moon AppleGrey]
Maria
8

#43 Jag har legat på sjukhus som en grönsak. Legat i respirator.
Jag vet hur det är att vakna upp med hallucinationer, smärta och annat obehagligt efter att ha varit nedsövd flera gånger.
Du är inte ensam.

Jag gör vad jag kan för att inte hamna i de situationerna igen och där ingår vaccin.

/Maria

• Redigerat 2024-01-05 19:11 av Maria
Heddiz
0

#42: Jag förstår inte vad du menar faktiskt?

Vadå inte första gången heller som du är en foliehatt..eller vad du nu menade.

När har jag skrivit om vaccin tidigare?

Eller du vet ju inte ens vad foliehatt betyder ens..

Begreppet foliehatt syftar på en huvudbonad av aluminiumfolie som påstås skydda mot antingen farlig strålning eller tankeläsning utförd av utomjordingar eller hemliga organisationer. I överförd bemärkelse har ordet kommit att användas om personer som sprider pseudovetenskap och konspirationsteorier.

Ja jag är ju verkligen en foliehatt, ge dig!

Jag har inte ens pratat om någon strålning och inte heller att ni inte ska vaccinera er om ni känner att det är rätt för er..

Jag har gång på gång skrivit att om ni tycker att det känns rätt för just er så ska ni vaccinera er, men dra inte alla människor över en kam.

Det finns många många som har dött av att ha tagit covid vaccinet..Tex unga idrottsmän/kvinnor som dog direkt efter dom fått vaccinet..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
6

Begreppet foliehatt innefattar människor som sprider diverse konspirationsteorier, vilket du gör.
#49 Du har fått en berättigad anmälan på ditt inlägg. Betrakta det som en varning om avstängning från sajten.
Faktum kvarstår att dom som får allvarliga biverkningar av vaccin är en ynka liten bråkdel av alla som erhållit vaccin.

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 19:35 av DesK
Heddiz
0

#48: Ja det förstår jag helt faktiskt.. men i och med att jag hamnade i koma pga antibiotika så kunde dom inte ge mig så mycket sk "läkemedel" annat än typ dropp och blod..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Pyttelite
4

#51: Vad var det för infektion du hade som du fick antibiotika för?

DesK
3

Heddiz, vänligen svara på Pyttelites fråga i #52!

/Désirée

Heddiz
0

#50: Va jag förstår inte vad jag gjort som varit så hemskt? Men du verkar ha förutfattade meningar iaf. För "något" jag skrivit om för 2 år sen typ.

Jag ÄR ingen jäkla foliahatt bara för att jag tycker att man ska lita på sitt immunsystem..och det står jag för och kan inte göra annt än stå för sanningen…man ska lita på sitt immunsystem som nr 1.

Du står tyvärr inte för sanningen att människor inte behöver någon hjälp utifrån.människors största styrka är inom dom själva. och det är sanningen

Enligt dig så kan man inte lita på något som har med kroppen att göra..Då kan ni inte lita på er kropp eller må bättre genom vare sig träning, yoga eller avslappning..Nej för kroppen kan man ju inte lita på--DÅ är man ju konsperationsteoretiker.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
6

#54 Vart får du dina sanningar ifrån egentligen?

Vem har påstått att det är antingen eller?

Vaccinet tränar ens eget immunförsvar.

Antibiotika sätts in när det behövs mot en infektion som kroppen inte kan läka själv.

Ingen har väl sagt att man inte ska ta hand om sig själv för att man tar vaccin?

Heddiz
0

#55: Men för sjutton jag har väl aldrig heller påstått att det måste vara antingen eller..man kan ta vaccin OCH äta nyttigt, röra sig, osv.självklart…

Och jag har från början skrivit att om man vill ta vaccin så ska man självklart göra det.

Sen har jag skrivit att JAG skulle aldrig någonsin ta vaccin, pencillin eller liknande och att för just MIG så har det funkat bäst utan vaccin..pga att jag har ett bra immunförsvar..det är inga jäkla konspiratinsteorier..Även om vissa vill tro det..

Det är bara så det är för mig..Jag vet att jag inte behöver vacciner!

Jag har inte fått covid, influensa eller något liknande trots att jag inte tagit något vaccin under hela mitt liv..
Varför har jag klarat mig då? Förutom efter jag fick penicillin och hamnade på sjukhus. Av en lindrig urinvägsinfektion..

Och varför har flera som tagit vaccin fått covid iallafall?

Får inte det er att börja fundera så gör väl inget det tyvärr!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
5

#56 Att du inte har fått det såvitt du vet? Ja genetik och tur spelar faktiskt en stor roll där.

Alla har inte samma genetik eller tur som du har.

Du har flertalet gånger skrivit att vaccin är onödigt för att man kan träna immunförsvaret. Det påståendet är det som folk reagerar starkt på. Inte att du själv inte har tagit ett visst vaccin.

DesK
5

Heddiz, Nu blir du avstängd från sajten!

/Désirée

Pyttelite
5

#56: En urinvägsinfektion kan leda till sepsis utan att man använder antibiotika så huruvida du fick problem av penicillinet eller urinvägsinfektionen kan du fundera över.

Heddiz
0

#58: varför då?

Allvarligt vad är det som är så hemskt som jag har skrivit?

Och nej jag har inte bedrivit ngr konspirationsteorier..

Det var ju DITT jäklar påhitt..Jag skrev om mig själv..MEN DU skrev om konspirationsteorier..Snacka om vem som är en riktig jävla foliehatt .J o du!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#59: Ja du vet väl bättre än mina läkare på iva..Men men.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
5

#60 Du sprider irrläror och konspirationsteorier och du har ännu inte svarat på Pyttelites relevanta fråga!

/Désirée

TatsuOni
5

Heddiz! Även om man tycker olika så uttrycker man inte sig hursomhelst. Håll god ton!

Heddiz
0

#62: irrläror? Jag förstår inte vad du.menar som jag skulle ha lärt folk.

Jag har inte lärt någon någonting som dom inte redan borde veta innerst inne.

Jag skulle ha kunnat skriva om vaccinet och vad det skulle kunna göra för skada men det gjorde jag inte.

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#63: Jag tyckte att jag höll god ton..
Men att bli kallad folie hatt för att man inte kan ta vaccin tyckte jag var droppen.

Sorry..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

TatsuOni
5

#65 Återigen så är det inte att just du inte vill ta ett vaccin, som folk reagerar så pass starkt på.

Utan att du har hävdat att vaccin och antibiotika inte fungerar, trots bevis på dess effekt.

Jag tål inte alvedon. Men jag hävdar inte att det inte fungerar eller att ingen borde ta det.

Du påstår även att man kan träna upp immunförsvaret att motstå vad som helst. Det stämmer inte. Det blir även provocerande för dem som har gjort "alla rätt" och ändå blir allvarligt sjuka.

DesK
6

Låt oss en gång för alla slå fast att vaccin fungerar för dom allra flesta. Dom fåtal som inte tål vaccin, får åka snålskjuts på oss andra. Att propagera för att folk i allmännhet ska avstå vaccin är riktigt dumt och dåligt.

/Désirée

Heddiz
0

#66: Jag har inte hävdat att inte vaccin fungerar för dom som nu vill ta sånt, men det är inte alla som vill det runt om i världen längre.. Jag tänker inte bara på trångsynta Sverige..
Men jag kanske skulle hävda att det är det värsta ni kan göra mot er själva..att ta vaccin kommer göra er sjuka.

Men det gör väl inget, för dom kan säkert komma på ett vaccin mot vaccinet enligt er..

I andra ländre har ju folk börjat fatta att covidvaccinerna är gift--och inget jäkla vaccin.

Jag har bara skrivit att JAG inte tror vaccin fungerar överhuvudtaget..eller att jag vet att dom inte fungerar, men spelar roll..Folk gör väl som dom vill iaf.

Buy buy

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
0

#67: På vilket jäkla sätt åker vi som inte tar vaccin snålskjuts av er som tagit vaccin?

Snålskjuts för VADÅ..

Nej det är ni som tar vaccin som åker snålskjuts på oss andra som måste betala för era jäkla sprutor ni måste ha månad in o månad ut..

Ni borde betala för era egna sprutor istället som ni´tydligen "måste" ha för att må bra psykiskt..För fysiskt gör det ju ingen skillnad alls..

Men tron kan ju försätta berg..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
8

Heddiz! Nu räcker det! Dina lögner är förfärliga! Vaccin har hjälpt miljoner människor att överleva. Nej, covidvaccinerna är inget gift. Den som påstår det ägnar sig åt vilseledande skitprat!

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 22:53 av DesK
Heddiz
0

#70: Det är inga lögner alls!
Jag påstår inte att covid vaccinet är gift jag VET att det är ett gift.
Och det har inte hjälpt nån!

Googla lite så kan du också få veta det..men vill man leva i ovisshet så vill man tydligen det..

I alla andra länder så har dom börjat fatta att vaccinerna är gift för länge sen.
men folk från svedala är ju så jäkla sena med att förstå saker o ting.

Har ni läst eller lyssnat på ngr från andra länder som tex USA.. och om vad dom tror om det så kallade covidvaccinet..om inte så kanske ni skulle göra det..Just saying..för er egen skull..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
6

Heddiz, du ljuger och sprider falsk information. Det kallas fake news, eller konspirationsteorier. Nu är det stop! Sluta upp med att sprida dina falsarier. Du VET ingenting! Du TROR bara på alla konspirationsteorier.

/Désirée

• Redigerat 2024-01-05 23:15 av DesK
Heddiz
0

#72: Ok. Jag ska inte skriva något mer om det!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
6

Vi admins har gemensamt beslutat att stänga av Heddiz och rensa en del i den här tråden och i tråden, Antibiotika mot resistenta bakterier på G.

/Désirée

Draken
10

#74: Rätt beslut. Har undvikit att skriva i denna tråd, då jag bara blir så himla elak. Jag kan ha en väldigt elak penna/tangentbord om jag blir tillräckligt retad, så då väljer jag att hålla tyst 🙈

Jag har jobbat väldigt mycket inom Covidvården och vi har fortfarande covidpatienter som kräver sjukhusvård. Efter vaccinationerna, så har det blivit betydligt bättre, men jag orkar inte gå in i diskussioner med folk som inte vill lyssna, inte ens på någon som jobbar "mitt i smeten" som jag gör, och som jag har gjort sedan dag ett.

Jag har tagit de första sprutorna. Blev riktigt dålig efter den tredje, men trots detta så anser jag att vaccinationerna har varit mycket behjälpliga att bekämpa de värsta topparna av pandemin.
Den fjärde tog jag i Februari i fjol. Men efter det har jag inte tagit fler.

Det är inget krav på jobbet just nu om man har fått, jag tror det är tre eller fyra sprutor, men det kan komma att ändras. Och naturligtvis tar jag vaccinet om jobbet rekommenderar eller kräver det.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fridaaaa
5

#75 De får inte sätta krav på vaccinering, ev vid nyanställning men inte för redan anställda. Jag har tagit 3 sprutor men ville inte ta fler, jag är ingen som brukar vaccinera mig. För mig är det viktigast att de i riskgrupperna vaccinerar sig i förstahand just på covid.

Men håller med, om man inte varit "mitt i det" så har man ingen inblick, var ett helsike för oss på hemtjänsten med under pandemin.

[Moon AppleGrey]
2

#74: skönt att höra.
Var provocerande att se hennes kommentarer.

Draken
5

#76: Nej jag tror inte heller de kan kräva av oss som redan är anställda att vi skall vaccinera oss, men om det kommer ut en rekommendation, och vaccinet räcker runt, så kommer jag förmodligen ta fler sprutor.

Hemtjänsten hade det nog tom värre än oss som jobbade på sjukhusavdelningarna mellan varven. Vi hade åtminstone någorlunda koll på vilka människor som rörde sig runt oss och inne på avdelingarna. Hemtjänsten hade ju ingen koll och väldigt lite skydd överhuvudtaget. Jag förstår att det måste ha varit ett rent helvete.

#77: Jo det var det. Flera gånger fick jag gå ut från siten för att inte skriva något olämpligt 🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-01-06 13:42 av Draken
DesK
4

Jag fick ju bra information av några av mina bonusbarn, som jobbar inom vården. Det var jättebra.

/Désirée

Liz85
5

Har en kompis som jobbar inom vården, på iva. Och fick typ dagliga uppdateringar på fb om antalet som låg inne i landet samt hur det såg ut hos henne. De dagar som de inte hade någon på hennes avdelning var lätträknade, Och kom det en sån dag då var friden kort. Dagen efter kunde de få fem nya..

När vaccinet kom märktes en tydlig skillnad!

Jag tyckte det skrevs jättetydligt i tråden, även den grundläggande faktan. Och kände att det inte var värt att försöka hoppa in och förklara något som redan förklarats. Det var lite irriterande, på gränsen till frustrerande att läsa vissa kommentarer.

[Moon AppleGrey]
2

#78: förstår dig. 🌻

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.