Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2654 ggr
Maria
2

Vad får er att må bra?

Hälsa är ju ett brett begrepp men vad får er att må riktigt bra?

Det kan ju vara en hel massa och jag gissar att det varierar stort.

/Maria

Fridaaaa
1

Promenad i solsken med hundarna. Då mår jag riktigt bra.
Eller sitta i hagarna med kaninerna, marsvinen eller i hästhage och "bara vara".
Men även ensamtid med sambon med t.ex god mat och film, bra för själen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JonnaCecilia
1

Hälsa… Ja, med kroniska sjukdomar är det verkligen ett bredare begrepp, kan inte göra något åt dem och de begränsar mig i mycket. Det jag kan göra är att försöka äta sånt jag mår bra av, vilket ju är väldigt individuellt det med. Vissa älskar LCHF, själv klarar jag inte av för mycket fett. För min del funkar pescatoriansk kost, dvs vegetariskt men äter även fisk och de flesta äter även skaldjur men det tål inte jag. Men för mig är det viktigaste, eftersom kroppen alltid mår dåligt, att själen mår bra. Såjag omger mig med människor jag älskar, djur, sol och struntar i hälsosam kost alltsom oftast och äter choklad och glass också! ;) livskvalitet mår en bra av också, och det behövs!

Fridaaaa
1

#2 Vanlig missuppfattning kring LCHF att det innehåller mycket fett. Egentligen gör det inte det, men mer nyttiga fetter 🙂 Men jag klarar inte LCHF av olika anledningar, bland annat den mängden fett som brukar krävas för LCHF.

Halvdansken
1

Gräva igenom potatislandet och sätta ner potatis, och sen sätta sig ner med en öl och beundra arbetet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tant Grön
1

Vara på kolonilotten och så och plantera, lyssna på fåglarna. All stress försvinner, det är väldigt läkande, förutom eventuellt ryggont.

JonnaCecilia
0

#3 Det står för Low Carb High Fat. Min mage klarar ytterst lite fett och som din klarar den inte den mängden som krävs för LCHF. Tex grädde är för mig ett nono, men något LCHF förespråkar. Ska jag göra en sås måste jag ha lägre fetthalt, antingen genom matlagningsgrädde, eller genom att späda grädden med mjölk, annars får jag ont i magen direkt, bla. Det var inget påstående taget ur luften.

OlgaMaria
1

#6 Många kör mejerifri LCHF också. Man kan använda kokosmjölk, oljor m.m.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
0

Jag mår bättre av att sköta kosten och ta olika tillskott som gör mig bättre.

Plus att krama mina barn. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
1

#6 Jag vet vad LCHF står för. Men det är inte fortfarande mängder av fett i kosten 🙂 Finns olika typer av fetter också. 

Ja jag måste med ha lägre fett än vad man bör äta i LCHF men det är fortfarande inte massvis med fett i LCHF som många tror :)

tlover
1

Mitt barn, min man, våra djur, naturen, träning,  arbete där man verkligen ser resultatet (tex att hässja hö eller att hugga ved), meditation och såklart te 😃

Man kan nog även säga maten då jag mår mycket bättre (har ledvärk) om jag äter glutenfritt

l'm back

fruktgumman
1

Att vara ute i naturen och att umgås med människor jag tycker om och med mina djur får mig att må bra.

MaxFlickan
1

Mysa med katten. Djur överlag. Och vänner.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Liz85
1

Mina möss, musik som kan göra underverk för humöret. Att vara med vänner och hitta på något utanför hemmet så man får komma hemifrån på "äventyr". Visserligen kan det räcka med en fika på stan men det som ger absolut mest är när man ger sig iväg på kortare resor och kan släppa tanken på vardagen för en stund. Besöka mamma har jag inte ens nämnt innan, men det är för att det självklart betyder en hel del att få komma hem ibland och kolla läget. :) Sen faktiskt också jobbet just för att jag har lyckan att verkligen gilla min arbetsplats och mina kollegor. Det är tyvärr inte alla som har den turen.

Mysan_
1

Djuren får mig alltid på bättre humör! Eller att lyssna på musik. Det kan också vara skönt att gå/jogga/cykla en promenad, eller bara sova/vila helt enkelt.

[sanna70]
1

Promenader i naturen, mina barn, musik . .

em.nord
1

Min man, min son, mina djur och promenera och jogga :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Sisa2]
1

Allt som gör livet värt att leva…min man, mina barn och alla andra underbara människor jag har omkring mej.

Att få känna mej uppskattad och behövd och att få finnas till för människor, som behöver detta.

Att få ägna tid åt mej själv, att resa och umgås med positiva människor.   ❤️

[Sabina]
1

Mina barn, musik, de bra dagar då kroppen inte gör så ont och de dagar jag är kapabel till promenader och att kunna greja i trädgården.
Att umgås med goda människor och ibland bara vila i mig själv ❤️

Novelia
1

En väl förberedd mumsig frukost, fint hemma, en närvarande promenad med hundarna, stabila relationer eller en lång energifylld springtur.

I have no sympathy for people without empathy

[Túrwen]
0

Löpning, att vara och hälsa på min fantastiska mormor (som bor utomlands), musik, Lchf och kärlek. Har inte varit kär riktigt sedan 2012 så hoppas att få känna det igen…

Starfall
1

Jag älskar härliga promenader i naturen med min älskling :) om jag går själv brukar jag lyssna på min favoritmusik alternativt lyssna på fåglarnas sång.

Leffe
2

Jag mår toppen när den här årstiden kommer och jag kan ta min elrullstol och ge mig ut och fotografera på Skansen och andra platser