Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1031 ggr
Wellcraft
0

Vad kan det vara?

Börjar inlägget med att säga att jag  för tillfället inte kan ringa till läkare.

Dels för att jag pga funktionsnedsättningar inte kan ringa vem som helst, hur som helst & dels så är jag alldeles för rädd att någon ska tvinga mig till gynundersökning.

Som det ser ut nu så ska jag avvakta till imorgon åtminstone.. Men tänkte kolla här om någon känner igen symptom, för jag mår skunk.

(Texten kan vara lite stundtals äcklig)

Igår, efter valborg , vaknade jag och upptäckte i samband med att jag torkade mig en blödning, mer som vatten i konsistensen fast rosa.

Efter jag varit vaken ett tag kom hemska smärtor som bara blev värre, jag har haft enorma smärtor innan pga mensvärk men detta är något annat.

Jag höll på att svimma i stallet igår och var alldeles skakis och matt, smärtan var som värst i korsryggen och vid livmodern.

Min puls gick upp och ned igår och jag frös & svettades om vartannat.

Idag har jag så ont att jag inte kan ta mig någonstans alls, inte ens gå ut med hunden. Har legat i sängen hela dagen, efter ett tappert försök att rasta hunden.

Smärtan blir värre ju mer jag rör på mig, men även när jag ligger stilla har jag jätteont.

Jag vet att jag inte har mens, det är inte rätt vecka och den har aldrig varit oregelbunden på fem år ;). Jag ska inte heller ha såhär ont.

Det konstigaste är att det inte riktigt är blödningar som kommer ut, ser snarare ut som utspätt rosa vatten. Kommer enbart ut i samband när jag går på toaletten, dvs så är det väldigt lite, men ändå mycket (!?).

Kan tillägga att min bröst har blivit extreeeemt ömma. Går inte alls att ta på dem ,och detta skedde på en dag :P

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Maria
0

Kan du ha fått ett missfall tro?

I vilket fall som helst så bör du kontakta vården på något sätt. Kan ingen nära dig hjälpa till?

/Maria

Wellcraft
0

Det vet jag inte. Men har fått det förr och då har det kommit ordentligt med blod, och inte "bara" rosa vätska.  Men smärtan kan jämföras med ett missfall, fast lite värre.

Har ingen som kan hjälpa mig för tf, och avvaktar så långt det går.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

annia1
0

Wellcraft om du tror att du ev kan ha varit gravid och ev fått missfall. Så fråga inne på gravid.ifokus. Visst sajten handlar mest om graviditet, men det finns även de som ställer frågor om missfall. Så du kan ju fråga även därinne och höra vad dom tror.

.

[TanatosNyx]
2

Tyvärr om du tror att du kan vara gravid behöver du söka akut för att se så inget har fastnat och växer utanför livmodern, sk. utomkvedshavandeskap. Det kan t.ex. fastna i äggledaren så den brister, det är livshotande och man får då till slut en stor blödning. I början kan det hålla på så som du beskriver.

mongu
0

Med smärtan så tänker jag på utomkvedshavandeskap. Jag tycker inte att du ska vänta med att söka vård så jag hoppas att du har gjort det nu.

Så du får reda på vad det är och kan få hjälp med det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Wellcraft
0

Har inte sökt vård. Men det börjar gå över nu.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund