Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1386 ggr
LillyB
0

Extrem smärta i ena bröstet

Förra lördagen klev jag ur bilen och så kände jag plötsligt en extrem smärta i vänstra bröstet, sen släppte det och jag förstod inte vad som hänt, men tänkte inte mer på det. Men efter det har det kommit tillbaka flera gånger per dag. Det kan räcka med att jag kramar någon, att katten råkar trampa där eller att jag lägger mig på mage så bröstet trycks till lite lätt så känner jag efter någon sekund hur smärtan sakta ökar och efter ett par sekunder är den så kraftig att jag inte vet vart jag ska ta vägen utan jag sätter mig på golvet och bara håller andan och nyper ihop varenda muskel jag har i ansiktet. Efter ca 10 sekunder släpper smärtan och så är det över. Lite öm direkt efter bara. Det är smärta som inte går att dölja, känns som att någon vrider åt bröstvårtan så hårt som det bara går samtidigt som att någon kör in en nål rakt igenom bröstet och bränner mig med något riktigt hett. Efteråt ömmar det i hela bröstet men då det släppt så känns det helt bra, som vanligt liksom. Det finns ingen svullnad, rodnad eller någon som helst förändring som jag kan se. Jag kommer definitivt att söka vård för detta imorgon eftersom det inte blir bättre, men är mycket nyfiken på teorier vad det skulle kunna vara för något. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen men dom var som frågetecken. Någon som hört talas om något liknande, eller förstår vad det kan vara? Jag är 24 år och har aldrig varit med om detta tidigare, är inte gravid och har inga barn.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Maria
0

Har ingen gissning alls.

Bra att du ska kolla detta. Du får berätta vad de sa.

/Maria

LillyB
1

Yes, jag har tid imorgon kl 11:15, får se om dom hittar något!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus