Träna med blödning?
Hej! Jag spelade innebandymatch i söndags, fick i början ett slag på armen som har resulterat en blödning i armen. Spelade iaf minst halva matchen med den "skadan", min fråga: Kan/borde jag träna innebandy ikväll? Jag vill. Frågan är vad som händer i skadan.?
Johanna Gudinge
Vad menar du med blödning i armen? Är det ett blåmärke eller har du varit och undersökt din arm?
/Maria
Jo jag vet vad en blödning är och länken tar upp allt från blåmärke till stroke därav min fråga.🙂
/Maria
Var vid skolsköterskan som konstaterar att det är blödning i armen för hon känner blod. Det är typ det jag vet.
Johanna Gudinge
Då har du förmodligen fått en rejäl smäll och då samlas blodet så man i allmänhet kan känna det som en slags bula.
Du borde rådgöra med henne om du kan träna eller inte.
/Maria
Jo, det blev en rätt kraftig smäll. Hon sa att jag skulle ta det lugnt, men det kan jag ju göra när jag tränar. Kan inte få tag i henne innan träningen så funderar på om det går att Linda handen och sen vara väldigt lugn och försiktig ikväll? eller är det bättre att ha utan linda?
Johanna Gudinge
Nu vet inte jag hur "våldsam" träningen är för innebandy men kan du ta det lugnt så ska det väl inga problem vara. Du kan ju linda din arm under tiden.
/Maria
Har sköterskan sagt att du ska ta det lugnt menade hon nog att inte träna, att ge armen lite tid att läka. Får du en smäll där igen kan du räkna med att det kommer göra riktigt ont… Har du inte blivit lindad ska du nog inte linda.
Skulle det vara någon skada att titta på eller stanna hemma och missa träningen?