Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1654 ggr
bandi43
0

Stel och värkande kropp

Undrar om någon vet om det är möjligt att få massage på något sätt.Har opererats en del,har diabetes och har starka smärtstillande för att hantera smärtor.Tror massage hade varit till hjälp,men som många pensionärer har man inte allt för många kronor över efter betalat det absolut nödvändigaste. Tackar för all hjälp.

Cahira
0

Uppvärmning genom promenader etc och stretching kan hjälpa stelhet en del.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

bandi43
0

Jag har knutor och pga smärtor snedbelastar rygg mm.Cirkulationen hade inte heller tagit skada av det.Kan tyvärr inte träna som det är nu.Spänningarna ökar allt som smärta till huvudvärk.Och allt eskalerar.

Maria
1

Har du inte kontakt med någon sjukgymnast?

De kan kanske rekommendera någon form av behandling som just lindrar dina besvär.

/Maria

bandi43
0

Vad är inom en sjukgymnast område att kunna ordinera eller generellt.Ursäkta gått i så många år och har inte en aning.

Maria
0

Det är ju något som ni får komma fram till tillsammans. Vad du mår bra av och vad som kan tänkas hjälpa just dig.

Jag har genom läkare fått tillgång till Dahlheimers hus i Göteborg och där finns en mängd aktiviteter för olika rörelsehinder. Jag har endast använt den varma bassängen att simma i.

/Maria

Halvdansken
1

Har du provat med en kiropraktor? De kan kanske hjälpa dig med ryggen. Det var det enda som hjälpte mot min huvudvärk.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lill-Kisse
0

Fråga din läkare om du kan få remiss till naprapat eller någon som ger massage och är ansluten till landstinget. I så fall minskar kostnaden p g a högkostnadsskyddet.

bandi43
0

Är det sant att det finns någon typ naprapat som är anslutna till landstinget och berörs av högkostnadsskyddet.Försökt i flera år och konstant tummen ner eller ignorerar frågan.

Lill-Kisse
0

Svenska naprapatförbundet kanske kan berätta vilken ansluten naprapat som finns närmast din bostadsort.
http://naprapater.se/om-naprapati/vanliga-fragor-om-naprapati/

bandi43
0

Tackar mkt för hjälpen.Skall kolla redan under morgondagen.Tack igen.

Lill-Kisse
0

Det finns sjukgymnaster m fl som också är anslutna till landstinget. Svårigheten är att hitta dem. Här finns några: http://www.cylex.se/ansluten+till+landstinget.html