sendrag och järnbrist?
Har läst nånstans att sendrag kan bero på järnbrist. Stämmer det eller är det felaktigt?
Stod också med några på en fest och pratade och hade nyligen ätit klart av den lilla enkla buffén som fanns när det plötsligt kändes lite konstigt på nåt sätt. Därefter började det slå lock för öronen och det var precis som om man skulle stänga av en tv. Först försvann all färg och ljuset blev gradvis svagare. Man kan likna det vid att en klar bild övergår till myrornas krig för att sedan bli totalsvart ruta.
Fick tillbaka synen rätt snart när jag fått sätta mig och tänkte då att det kanske hade att göra med att man fått anstränga sig i sorlet för att höra de andra kring bordet och då kanske hängt lite för nära det tända ljuset och därmed tillfälligt fått syrebrist i kroppen. Men kan det också vara sånt som sker vid järnbrist? Var inte svimfärdig, tappade bara synen under en stund som kändes som en evighet men förmodligen varade på under 1 min. Nu har det visserligen inte hänt något mer sedan dess, vilket är skönt.

När du beskriver tycker jag det låter mer som ett blodtrycksfall.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!