Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 49935 ggr
Karmatarerskanise
45

Badkar och bastu vid förkylning?

Vet ni om det är bra eller dåligt att bada badkar och sitta i bastu då man är förkyld?

GabbiS87
1

Jag vet att det lättare bryter ut om man har något på gång i kroppen men när man redan är förkyld vet jag inte. Kan inte tänka mig att det är skadligt.

Jag är förkyld just nu och känner mig inte direkt upplagd för varken bad eller bastu men jag tror att du lugnt kan göra det om du känner för det :)

Maria
3

Jag vet inte ärligt talat.

Min man hävdar bestämt att det är bra att "svettas ut skiten" men han rekommenderade en vän en gång en het bastu när han var sjuk och hans fru blev vansinnig. Han blev jättedålig och var helt svimfärdigSkrattande

Jag tror man ska ska ta det försiktigt om man har feber. Bastubad kan ju ge hjärtklappning.

Ett varmt bad kanske är lindrigare.

/Maria

GabbiS87
3

#2 Jo om man har feber är det nog inte så bra….

men man måste ju känna själv att det kanske inte känns så bra! Haha, lustigt Skrattande

Cazzos
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man bara är lite förkyld och täpp i näsan så kan man endast använda bastun för att det borde väl smälta upp snoret och rensa näsan Flört

Maria
2

Haha, då får man basta ensamSkrattande

/Maria

GabbiS87
1

#5 Hahaha Skrattande Där har vi ännu en anledning till att låta bli bastun, man smittar andra!

moondancer
1

Immunförsvaret jobbar ju bättre vid en lite högre temperatur, och då borde det ju vara bra med ett varmt bad/bastu. I alla fall så länge man inte har feber.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

candyme
4

Jag är förkyld just nu.. första gången på 1 ½ år men jag testade att ta ett riktigt hett bad tidigare och gud vad skönt det var.

/Emma

Frosstis
2

putt, jag är snorig, kan bastu hjälpa? har inget badkar

Maria
1

#9 Så länge du inte har feber så kan du ju alltid testa.

/Maria

Frosstis
1

#10 okaj, ska prova:)

Frosstis
0

eller kan inte göra det nu, har du något tips på vad jag kan göra?