Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2028 ggr
Anibaz
0

Konstant illamående

Ja har i drygt en vecka gått med konstant illamående, ibland mindre och ibland mer, men det har hela tiden funnits där. Jag har inte spytt, eller haft några tendenser till att spy, men har som sagt mått illa. Just nu känns det riktigt illa då jag är jätteskakis och mår inte alls bra.

Är det någon som vet vad detta kan bero på?

Ary
1

Omöjligt att säga utan en läkare/mer information men magkatarr kan ge sådana symptom.

Jag skulle boka tid till en läkare.

Anibaz
0

Är i England just nu, men åker hem på söndag så jag får ringa och se vad dem säger då.

Caracara
0

Du är väl inte med bebis…..?

Ary
0

England…. Där var jag illamående pga maten - massor av fett och kolhydrater i ett. När jag hoppade över stekt bröd etc etc på morgonen, bad om kokt ägg, en toast och kaffe och hoppade över pommes med lunchen så mådde jag bättre med en gång. Vad får du för kost där?

Skulle du må sämre kan du gå till läkaren där, inte ens dyrt. Men vad jag vet bör man ha ett plastkort från försäkringskassan som visar att man bor inom EU och är berättigad till vård enligt englands villkor. Har du inmget kan det vara en idé att beställa det när du kommer hem.

Anibaz
0

#3 Tveksamt, äter p-piller, och det är väl mest på morgonen man mår illa då?

#4 Jag är hos min pojkvän så vi äter ju husmanskost, jag är vegetarian så det är ju mest quorn, grönsaker och kolhydrater i form av ris, pasta, potatis och sånt.
Något sånt kort har jag inte, ska helt klart införskaffas!

Ary
0

Då kanske du inte har ändrat kosten alls? Finns det ngt du ändrat kan du ju försöka ändra till så nära normal kost för dig som du kommer.

Om det blivit lite oregelbundet med mat kan man ju lätt få tex magkatarr. Du skulle ju kunna testa att köpa omeoprazol som säkert säljs receptfritt där borta också.

Behöver du en doktor så kan du ju ringa till den lokala vårdcentralen och fråga hur de gör om man inte har det med sig. FK kanske kan faxa.

Anibaz
0

#6 Kosten är så gott som normal.

Tack för tipsen, ska se om jag hittar omeoprazol!

Ladydragon
0

#5 där där med illamående endast på morgonen när man är gravid skulle jag säga mest är en myt tyvärr….

jag själv och dom flesta inom familj vänner m.m har mått illa mer eller mindre konstant dom första veckorna….

prova du med Omeprazol och se om det funkar 

är du det minsta osäker på om du är gravid så är det bästa svaret alltid köp ett graviditetstest och använd det så vet du säkert om du är gravid eller inte…

metheny
0

Jag gick runt med konstant illamående i närmare ett halvår. Det visade sig vara en del av min panikångest som yttrade sig så - var fullt frisk i övrigt. Nu säger jag inte att ditt illamående är ångestrelaterat, men risken finns om du inte hittar någon annan förklaring. 

Illamående är för övrigt jävligaste måendet någonsin. Hoppas det blir bättre.

Anibaz
0

Illamåendet eskalerade till både huvudvärk, yrsel och obalans, pratade med läkare igår och skulle åkt in idag men känner mig lite bättre så jag hoppas det ger med sig snart.

VildaVittra
0

Har du haft en fästing i år?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anibaz
0

#11 Nej, inte vad jag märkt, och nu har jag varit här i UK i 4 veckor och här finns det inga. Hade en förra sommaren men i år har jag klarat mig, så vitt jag vet.