Skakningar
onormala, kraftiga skakningar (frossa), svimingskänslor och illamående helt plötsligt. Började efter att ha lämnat sängen och gått upp till den kalla toaletten. Vad kan det vara? Ätit normalt, ingen ångest. Pågick i några minuter, gick över efter en stund i varma sängen.
vad kan det vara, ska man va orolig? Aldrig hänt förut.
Blodtrycksfall?
/Maria
tänkte på det men det verkar inte troligt eftersom han aldrig haft det tidigare och han går ofta på toaletten på natten. Han har dessutom normalt blodtryck, fick det checkat för inte så länge sedan.
Man kan i och för sig få blodtrycksfall även om man har normalt tryck.
Han har inte varit förkyld? Man kan få problem med yrsel från öronen då balansorganen sitter där.
Vätskebrist i värmen?
Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har att säga.
/Maria
Men han hade ingen yrsel. Och dricker gör han verkligen och det är ingen värme här :P
Jag kan få sådär och jag har helt vanligt blodtryck dock på lägre sidan. Det kommer hastigt och sen går det ganska fort över.
Hade även liknande känslor för ett tag sedan och då var det ett magvirus.
#5 har du fått det kollat av doktor eller är det bara något lite random? Inte så farligt med andra ord?
#5 jag har aldrig kollat upp det eftersom jag antagit att det beror på blodtrycksfall. Har haft så här i många år och inte direkt oroat mig.
Det låter som blodtrycksfall faktiskt….speciellt efter ha legat ner i sängen och sen ska man upp ofta är man trött och har lite bråttom och så hinner inte blodtrycket med…
jag har normalt blodtryck men får emellanåt blodtrycksfall men det kan gå månader mellan anfallen och ofta är det svårt att veta vad som triggar igång det hela…..
jag har fått det konstaterat av läkare då jag var inlagd för några år sen för andra orsaker och personalen var snabb och lyckades få ett lågt blodtryck dock så går det låga blodtrycket över rätt snabbt så det är svårt ofta att veta om det verkligen är det eller något annat
Jamen då kanske det bara va det. Tack för svaren!
Händer det igen så råder jag honom att kolla upp det. Det kan bero på annat.