25-timmars blodtrycksmätning.
Jag har varit på sömnlab på Sahlgrenska idag och fått en "apparat" med mig hem som ska kolla sömnapné. En dosa runt magen med tre elektroder kopplat till kroppen och sedan en "pox" på fingertoppen som mäter syremättnaden i blodet.
Samtidigt så blev jag tillfrågad om jag ville göra en 25-timmars blodtrycksmätning. Det är en studie och jag brukar vara med på det mesta😉
Jag kommer att se ut som en robot inatt när jag lägger mig.
Har ni varit med i några studier?
/Maria
Jag har inte varit med i någon studie på det sättet, men 24-timmars blodtrycksmätning några gånger. Är 18 nu, gjorde det första gången när jag var runt 7 år, andra gången när jag var ca 13 och en gång när jag var 16. Gör det pga att jag har haft högt blodtryck hela mitt liv, av ärftliga anledningar.
Så just de mätningarna har jag rätt bra koll på 😉
Hr inte varit med om några studier, mest för att jag inte blivit tillfrågad.
Jag brukar dock vara en sån patient som alltid får studerande som ska göra sin praktik. Haft en sköterska som skulle öva att sticka och hon fick sticka ett antal gånger innnan hon lyckades få in droppet.
Har haft en barnmoskestuderande som fick göra ett vaginalt ultraljud. bland annat…
Har även haft en läkare , som gjorde praktik, som sydde ihop mig efter första operationen. H*n sydde jäkligt bra stygn (h*n ville väl öva på stygn istället för att använda maskinen) så mitt ärr är megfint idag.
Jag ställer ALLTID upp när det kommer praktikanter som behöver öva och skulle absolut ställa upp i en studie.