kaninbett
Blev biten av ena kaninen ganska rejält på högerhand ovanför tummen på insidan. Det gör riktigt ont och slutar inte blöda, hände för snart en timme sedan…
Är jätte orolig! Någon som kan säga något mer om detta? Varför det inte slutar blöda?
skulle vara otroligt tacksam om någon kunde försöka svara då jag verkligen är jätte rädd att det behövas kollas av läkare eller så!
Har du varit med om det tidigare, att ett sår inte slutar blöda?
Nu vet jag inte riktigt hur såret ser ut, kanske går det att skölja med kallt vatten för att blodkärlen skall dra ihop sig lite just där. Kom kaninen åt någon stor blodåder? Blöder det så det rinner eller kommer det bara lite grann och inte stelnar?
Är det djupt så kan det blöda ett tag så försök att ha tryck över såret och håll handen i högläge.
Ring sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull om du är orolig.
/Maria
Kan berätta att min man skar sig i tummen för några veckor sedan på eftermiddagen och det blödde mer eller mindre hela kvällen. Han lindade om tummen över natten men det hade blodat igenom.
Han gick till läkaren men det var för att få ett intyg om skadan eftersom han gjorde det i jobbet.
/Maria
#2 tidigare kom det nytt blod hela tiden. Har nu bara kompressor men had bandage också tidigare, vet inte om det fortfarande blöder eller hur det är. Visst har jag blivit biten förr men inte så hårt och aldrig varit med om att det blöder så länge. Vet inte om han kom åt någon stor blodåder.
Som bumbleboo skriver gäller det att hålla tryck på och hålla det högt och ta det lugnt.
Har du fått stelkrampsspruta nyligen?
#6 Cirka 4 år sedan jag fick den sist
Fortfarande inte slutat blöda, har nog gått hål på ett blodkärl. Man ser hur blodet liksom pumpas ut. Har det inte slutat imorgon blir det vårdcentralen.