minderårig Nutrilett?
hej :) jag är 17 år (tjej) och undrar över om det verkar som en hyfsad ide av mig att dricka nutrilett shakes frukost och lunch och kanske någon gång på kvällen? jag äter vanlig husmanskost till middag men äter aldrig frukost eller lunch eftersom jag inte är hungrig och är för lat för att laga mat på morgonen. jag är 170 cm och väger 65 kg så skulle vilja gå ner ca 5 kg. jag står still i vikt eftersom jag tyvärr äter ganska mycket choklad och inte är speciellt aktiv..hihi.. så tänkte att en chokladsmakande shake kanske kan duga även om det inte är samma sak som vanlig choklad :) någon som tycker det är en jätte dum ide? är det dåligt att jag inte är myndig än? har någon provat nutrilett shakes och kan berätta vad ni tycker om dom och om dom är okej i smaken? :) skulle bli jätte glad om jag får svar :)
Dom smakar inte choklad, dom smakar mjöl. Riktig kräkvarning.
Mitt tips är att göra en smoothie istället med kakao i. Tex mjölk, banan, kakao och en handfull havregryn.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Skit i nutrilett och gör som #1 skrev. Mycket godare!
okej tack, ska testa det :D
Din vikt verkar vara perfekt, så viktminskning borde inte vara ett mål för dig.
Men en smoothie är jättebra för att d i sig energi och vitaminer om du äter så dåligt som bara en gång om dagen.
Jag vägde 72 kg när jag började min "viktresa" eller vad jag ska säga och var nere på 59 kg när jag var som minst men sen har jag gått upp igen och har nu stått still på 65 kg väldigt länge.. vill väga ca 60 och skulle vilja att det går fort.. men jag ska ge smoothies ett försök 🙂
Så länge du äter regelbundet och hälsosamt och motionerar så får du en säker viktnedgång. Att svälta sig fungerar inte i längden. Oftast så lägger man på sig den vikt man gick ned och lite till när man börjar äta igen.
:)
#5 Man ska ej skynda viktnedgång.
Bättre att äta regelbundet och rätt mängd. Även röra på sig är bra.
Nutrilett är inget vidare.
Skynda långsamt 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.