Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 5833 ggr
[ems92]
0

gissa min vikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

när jag träffade mitt ex för 3år sen gick jag upp väldigt mkt i vikt, och folk säger att jag aldrig ser ut att väga så mkt som vågen visar.

Jag har sen vi gjorde slut gått ned väldigt mkt i vik. men inte allt jag gick upp:P

Och har jag skaffat mig ett fysikst arbete och gått lite mer på mina 5 veckor där:)

Så vill jag veta vad folk tror att jag väger helt enkelt:P

Kan ju säga att jag är en tjej på 174cm och 19år.

(inte för att det hjälper men iaf)

Har inga speciefica muskler, men är ganska naturligt stark :P

Gissa på och var inte blyga/för snälla.. jag vill ha ärliga svar :)

[ems92]
1

10 som har läst, ingen som vågar??  :(

Lill-Kisse
4

Jag förstår inte vad du är ute efter. Att gissa någons vikt är inte speciellt intressant. Ställ dig på vågen och kolla själv. Din vikt är din ensak.

mongu
1

Håller med Lill-Kisse att det är inte intressant att gissa vikt på nån. Av vilken anledning vill du att vi ska göra det?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
3

Vikt är ganska ointressant och risken är bara att man hamnar alldeles fel.

Jag avstår nog att gissa. Tycker du ser tämligen normalviktig utFlört

/Maria

[Nathalie62]
0

Håller med övriga, ställ dig på en våg istället och få ett riktigt svar !

Denna kommentar har tagits bort.
mie65
0
[Lilla Fröken]
0

Jag är dålig på att gissa vikt, så jag avstår :) men tycker du är fin ts! till övriga: nu är det ju ts som vill detta, och då spelar det ju ingen roll om andra tycker det är ointressant eller inte förstår varför. På FL t.ex. så är detta vanligt förekommande. Ts är vuxen och behöver inga pekpinnar :)

Maria
1

TS är inte kvar på iFokus.

/Maria

[Lilla Fröken]
1

Såg det, men kan finnas här under nytt nick, och sen så kan det ju vara andra som funderar på samma sak.

Maria
3

#8 Men vi andra behöver tydligen pekpinnar.

Jag bryr mig inte om det är vanligt att gissa vikt på andra ställen utan vidhåller att det är ganska ointressant.

/Maria

Ove-D
0

Jag gissar på mellan 50 och 100 kg…

[Lilla Fröken]
1

För den som vill veta vad andra tror så är det intressant, och är man ointresserad då behöver man ju inte svara. Ska man hårddra det, så finns det massor av trådar som är ointressanta, (för mig personligen) men det skriver man självklart inte, det vore oförskämt tycker jag.

Maria
1

I detta fallet så handlar det ju om att gissa vikt på en människa genom en bild och kan man då på något vis påvisa att det är ganska ointressant när personen ifråga är fin ändå. Att vikten inte har någon betydelse i detta fall. Genom att skriva att det är ointressant så visar man ju att man bryr sig om helt andra egenskaper än just vikt.

Jag svarar heller inte i en tråd om ämnen som jag är helt ointresserad av. Det tror jag gäller för de flesta.

/Maria

Ove-D
0

Så att svara i en tråd att den är ointressant är inte att svara? hm… Visst väljer jag vilka trådar jag följer eller inte men jag säger inte åt någon annan vad som är intressant eller inte… Håller med #13 om att det är oförskämt!

[Lilla Fröken]
1

Det spelar ju ingen roll vad som gäller för de flesta, man kan ju ha funderingar ändå som man vill fråga om. Det är samma sak när man frågar folk om hur gammal man ser ut att vara. :) Förstår inte att vikten är ett så känsligt ämne egentligen. Men det är väl nåt med fruntimmer, ålder och utseende är tabu :) Jag skulle då föredra att ingen svarade på en fråga jag ställt än att komma med svar som att min fråga är ointressant eller att komma med klyschor. Så tänker jag i alla fall.

Ove-D
0

Håller med Lilla Fröken!

Maria
2

Aha, det är alltså oförskämt att säga att man tycker det är ointressant med tillägget att hon ser normalviktig ut och att personen är fin ändå.

/Maria

[Lilla Fröken]
0

Det var liksom inte frågan hon ställde.. Men ja, jag tycker att det är oförskämt att säga att någons fråga är ointressant, trots att man gör ett "vänligt" tillägg. Detta tycker jag gäller alla frågor, inte bara denna tråd.

Maria
2

Nu är ju inte TS kvar på iFokus men hade det blivit en lång gissa-vikten-tråd med en massa bilder och inlägg så hade jag modererat bort det.

/Maria

Ove-D
0

Jag kan bara svara för mig själv. Att säga till någon annan att dess inlägg är ointressant tycker jag är oförskämt.

Maria
4

Och därmed låser jag tråden.

(Vill påpeka att tråden låstes då Ove-D la in en bild på sin son i inlägg#21  för att gissa vikt men har tagit bort den. Med motiveringen att stötta TS)

/Maria

Maria
2

Öppnar tråden för den har ställt till en del trassel med administrationen.

/Maria