Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3158 ggr
[Kittypurrpurr]
1

Levaxin vikt?

Hej! :)
Jag har överaktiv struma och nu ska jag börja ta 50 g Levaxin då mina andra mediciner verkat och jag börjar få låg ämnesomsättning!
Jag har kollat runt lite men står oftast bara om underfunktion av sköldkörtel så frågar här!
Jag promenerar raskt tempo 20-30 min om dagen och proppar inte i mig godis som jag gjort förr i livet. Visst äter jag sprödbakat ibland och har såser till middagar men det är mycket bättre idag och jag har förlorat 10 cm runt midjan och stannat runt 55 kg men vet ju att det är Sköldkörtelns underverk tyvärr!

Så kommer jag gå upp i vikt av Levaxin? Eller kommer det vara som vanligt? Att jag går upp och ner beroende på hur jag tar hand om min kropp! ?

medde
2

Jag kan inte tänka mig du kommer gå upp av Levaxin, den är ju till för att hjälpa din kropp som nu är på "lågvarv" utan den gör ju att din kropp kommer upp i en normal nivå igen. Så därav stoppa en ev viktuppgång som brukar ske då det felar och man behöver Levaxin. Jag tror du kommer bli piggare och känna dig piggare så fort du funnit den rätta dosen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥