Slutar snusa! :D
Bestämde mig för att sluta snusa! Har vart utan min "kära" Knox portion i exakt 2 dagar 4timmar å 20 minuter. Känns jättebra! Förutom lite huvudvärk, humörsvängningar! Men inget jättesug efter snuset. Använder Nicotinell plåster, dom starkaste och ibland en Choice (nicofritt snus)
Men ni som slutat å har lyckats; hur länge tar det innan den "jobbiga" perioden är slut dvs: Huvudvärk, ostadigt humör, abstinensbesvär mm ?
MvH//Putt3
Hej! Grattis till att ha slutat.
Jag slutade röka för 7 mån sedan och den första tiden gick i vågor. 3 dgr var värst, sedan de första 10, sedan blev det lite bättre och efter 3 veckor var den fysiska abstinensen borta. Sedan spökade den mentala biten i 3-4 mån totalt och nu är det inga problem alls.
Hur går det?
Jag slutade röka för 2 år sedan men snusar fortfarande.
Hur går det för dig?
/Maria
Är inne på fjärde dagen idag, å har slutat med plåstren och tar bara ett nikotintoy när abstinensen blir som värst. Fast det är inte ofta.
Grattis till att ni lyckats sluta röka! :)
MvH//Putt3
#3 Det låter ju jättebra🙂
/Maria
TS
När jag slutade snusa första gången, så hade jag abstinens i drygt två år. Nyligen så har jag slutat att snusa igen, och jag hade bara abstinens i ca en vecka. Men tyvärr så har jag ju mina cigg att ta till.
#5 två år :O Å herregud! Jag fick en sån abstinens igår att jag tog en snus :( Men sen så tänkte jag såhär "Är jag jävla seriös? Ska jag låta en liten växt bestämma över mig å mitt psyke?" Så gick det lite bättre! :)