Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2508 ggr
Zofia89
2013-02-11 19:40
0

lågt blodtryck...

Hej! Jag opererades för diskbråck på fredag och när jag vaknade ur narkosen hade jag väldigt lågt blodtryck hela kvällen och natten, de försökte få mig på toa men det var omöjligt osv.. Nu till frågan… Jag kom hem tidigare idag och känner nu att mitt blodtryck är lågt igen.. Får mätare snart som sambon lånar av min mamma… Är detta normalt? Borde ju inte vara narkosen som besvärar mer eller? Vad tycker ni jag borde göra? Jag har aldrig haft lågt blodtryck, det har alltid varit i högre kanten av det normala… Feber har jag inte…

Maria
2013-02-11 21:27
0

Vad har du i tryck?

Normalt sett så är ett lågt tryck bättre än ett högt men det beror ju givetvis hur lågt det är.

Vad sa man när du skrevs ut om det låga trycket?

/Maria

Zofia89
2013-02-11 21:33
0

Trycket var normalt nu när jag mätte… 143/80 och jag äter värkmedicin som har som biverkan höjt blodtryck så utan medicinen skulle det vara inom normala gränser… De sa inget om trycket när jag skrevs ut.. De har inte heller mätt det efter lördag morgon, gissar att det var normalt då men tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket från helgen då jag varit så påverkad av starka mediciner osv. Men idag sa de iaf inget om blodtrycket men får la följa med då jag iaf har mätare gemma… Kan ju vara att jag bara känner mig extra snurrig…

Maria
2013-02-11 21:36
0

Jag antar att ditt tryck var normalt igen då de inte mätte vidare efter lördag morgon.

Visst kan man känna sig svag efter en operation.

/Maria

mongu
2013-02-12 10:26
1

Misstänker att det är svaghet efter din operation. Det är ju en stor operation. 

Mitt råd är att ta det lugnt och hasta inte upp från liggande eller sittande.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!