Det kliar!

Det är inte så att du behöver smörja in dig efter dusch och bad? Särskilt den här årstiden är det lätt att få klåda om man inte smörjer.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo det kan vara så men jag är inte mer torr där än i övriga kroppen men jag får smörja mig och se om det blir en skillnad.

Ofta tycker jag att det är benen som är utsatta när det är vinter. Märker själv tydligt om jag inte smörjer in mig eller slarvar med att använda duscholja.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tror inte längre på att det är för att jag är torr då på den kliande ytan så är jag ständigt röd även när jag inte kliat och varm på det stället. Det hela känns lite upphöjt och bubblit på något sätt.
Jag blir skogtokig och undrar om någon annan kan ha en lösning på det hela?

Kolla med VC antingen läkare eller distriktssköterska.
Ha en bra dag! Mongu.
Ja jag får göra det, har googlat runt lite och fått upp Staseksem vilket jag får en känsla på att det kan vara då jag även har ödem i båda ben och just det benet är mer drabbat.
Sådär ser det ut på mig när jag rakar benen utan rakkräm :/
#7 Dpm är orakade, och det är på baksidan av benet, inte lia mycket hår där.
Jag har också börjat klia sönder mig själv på samma sätt! Men över hela kroppen. Började efter att jag var hos killen första gången, tänkte om de kunde vara hundallergi då han har hundar men om du också har de så :o ska kolla upp på vc
Förresten har du eksem sen tidigare? Jag har det och mitt har utvecklats nu när de kliar överallt
Jag har aldrig haft eksem och jag ska kolla upp detta så snart jag kan. Håller på att sköta om ett sjukt marsvin, tyvärr.