Tunt Hår.
Jag undrar om någon kan ge mig ett tips hur man kan få tjockare hår? Mitt hår är väldigt tunt. Jag tvättar det c:a 2 gånger i veckan ibland 3 gånger i veckan.Använder olika schampon ibland.Har oftast Barnschampo.Har alltid Balsam i håret eter att jag hart tvättat och sjöljt ur det.Har Hårkur i håret c:a 4 gånger i månaden. Finns det något man kan göra mot tunt hår?
Silica är ett tillskott som funnits länge för hår hud och naglar.
Annars så är vi ju alla begåvade med olika hårkvalitet.
Har du alltid haft tunnt hår? Håret kan ändra karaktär om man är sjuk. När man får grått hår så blir det också en annan slags kvalitet på håret.
/Maria
Nej, jag har inte varit sjuk eller har grått hår.Nää jag har inte alltid haft tunt hår. Har provat silica men det blev inte bättre.
Hårbottensmassage kanske så att man får bättre cirkulation. Det finns särskilda runda borstar till det.
När jag var skallig på stora delar av huvudet för 1 1/2 år sedan så köpte jag ett specialchampo och en vätska som man skulle massera in med en sådan borste.
Vet inte om det hjälpte men jag ar fått tillbaka allt hår och det är t.om kraftigare. Visserligen är det mesta grått och grått hår är ju grövre på något sätt.
/Maria
Priorin kan funka, tabletter som finns på apotek och i hälsokosthandeln.
/Christina

Man kan inte få tjockare hår än vad man har begåvats med. Det enda som hjälper är en riktigt bra klippning som tar tillvara hårets goda egenskaper.
Barnschampoo är dock inget jag själv skulle använda på mitt tunna hår. Jag hoppar ofta över balsam för det gör håret ännu plattare.
Hårmousse är ett måste för att kunna föna håret och för att det ska hålla något så när och sen en riktigt hård spray som håller eländet uppe över dagen.
>>>Malum domesticum<<<
#5 Tja, om man alltid skippar balsam så brukar håret bli lite mer slitet efter ett tag. Jag hoppade över balsam i ett år och resultatet var förödande.
Det går att använda spraybalsam som inte tynger ner håret. Det är sådant jag använder nuförtiden och håret får mycket mera liv i sig tack vare det.
Jag har också tunt hår men det som har fungerat är att färga håret - slingor. Min hårfrisör klippte och fixade ljusa och mörka slingor i håret på ett sådant sätt så att folk började kommentera om att mitt hår såg så tjockt och friskt ut och då är det egentligen otroligt tunt hår som jag har.

#6 Jag skrev "ofta "inte "alltid"
>>>Malum domesticum<<<
#7 Jag bara kommentera det du skrev ifall någon skulle få för sig att skippa balsamet helt och hållet. :)
Sen så tycker jag att spray balsam är en fantastisk uppfinning för dem som inte vill få tungt och platt hår efter att ha tvättat håret.
Jag använder inte balsam, klipper håret 2-3 ggr per år. Har aldrig slitet hår trots föning varje gång. Har inte direkt tunt hår, men mjukt och många hårstrån (säger frisören) Så jag kör bara schampo och sen mousse och hårspray. Balsam tynger ner håret för mig, och det blir fort fett. Barnängens som nämndes gör mitt hår till smör
Nu när de små grå börjar poppa upp, så tonar jag håret dessutom varannan månad.

Jag har också tunnt hår, men det blev bättre sen jag slutade tvätta det. Bara sköljer med vatten när jag duschar. Det blir aldrig platt och elektriskt nuförtiden. Mer stadga i det.
Och nej, det blir inte fett och läskigt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#10 Får du bort allt smuts och fett med bara vatten? För även om man inte använder styling så blir väl håret smutsigt ändå?
Jag skulle aldrig klara av att bara ha vatten i håret, det känns orent för mig.
#9 Fungerar inte ens spraybalsam?
Men allas hår är olika. Mitt hår måste ha balsam annars blir det torrt och går lättare sönder.
Föna håret förstör verkligen mitt hår så jag har slutat helt och hållet och nu har jag mycket finare hår.
Jag tror det kan också ha att göra med vad för sorts mat man äter. Jag äter inte direkt bra så kanske därför jag måste vara lite försiktigare med mitt hår.
#10 Hmm, konstigt. Man brukar inte kunna få håret ordentligt rent med bara vatten plus att håret brukar lukta en del, åtminstone i början.
Jag slutade använda vanlig schampo och började istället med parabenfri schampo som skulle vara mycket bättre. Jag började också tvätta håret alltmer sällan 2-3ggr i veckan och de första månaderna så luktade håret väldigt äckligt. Tog flera månader innan det blev bra men min sambo tyckte fortfarande inte om hur det luktade så jag slutade.
#12 har inte testat spraybalsam då jag klarar mig bra utan :) göm är er måste för mig när jag har kort mjukt hår, det blir bara platt och tråkigt.
Fön, inte göm.
#14 Ah, okej. För spraybalsam gör under för tunt hår, i alla fall har jag den erfarenhet.
Istället för att föna håret brukar jag använda torrschampo. Det känns lite skonsammare än att försöka föna håret för att få volym. Torrschampo fungerar perfekt på mitt hår åtminstone.
Tänk vilken kunskap frisörer måste kunna ha med olika hårtyper mm :) Torrschampo använder jag på katten ^^

Nä, det luktar inte och jag tycker att det blir rent nog.
Nu är det iofs 3 år sen jag använde shampo sist så det har ju vant sig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#18 Ah, ja då har nog ditt hår vant sig så jag förstår om det inte luktar och att det faktiskt blir rent med bara vatten. :)
http://lockig.se har många tips om du vill börja med balsammetoden som jag tycker är superbra och faktiskt kan bli mycket billigare i längden.
på http://Dumbbell.se kan du försöka räkna ut hur mycket vitaminer du får i dig av din kost, har du brist på t.ex. B-vitaminer och zink så kan det vara det som gjort ditt hår så tunt, men det är många vitaminer som spelar in.