Vad är felet?
Förra veckan vaknade jag av att jag trodde att jag fått ryggskott, 26 år gammal o ryggskott. Det gjorde hyysteeiskt ont. Dag tre så började jag äta naproxen och då försvann det . Då tänkte jag att det bara va en inflammation. Efter nån dag så vaknar jag och har så ont i min stortå. ( stortån, ja jag vet. Konstigt). Jag kan varken vicka eller gå på stortån, o den blir röd. Inte svullen, men röd. Igår kväll när jag ska gå o lägga mig så tar jag en naproxen och vaknar idag, dag tre. Det gör inte ont längre, jag är fortf röd men det gör inte ont. Gå till vc vet jag att man kanske ska göra men hinner inte det nu. Är hemma med två sjuka barn. Nu sitter jag o undrar vart det ska börja göra ont nästa gång, eller har det ens något samband med varandra.? Är det nån som vet?

Finns det inte nån som har en blekaste aning?

Det är helt omöjligt att säga vad det är. Vi kan ju bara gissa. Så försök få tid och gå till läkare.
Spontant när du säger att tån är röd och jätteond så tänker jag på gikt. Men det är rena spekulationer.
Så beställ tid på VC är mitt råd.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag menade absolut inte att nån skulle sätta en diagnos på mig, jag undrade mer om någon varit med om nått liknande.

Ryggskott brukar inte vara inflammation, utan en överbelastning, sned belastning e dyl, som ger kramp (spänning) i en muskel. Då gäller det att kunna slappna av, vilket är lättare sagt än gjort. Du löste problemet genom att ta en medicin som lindrade smärtan så att du kunde slappna av och då försvann det besväret.
När det gäller din stortå har jag ingen annan idé än att du har stött eller vrickat den lite. Lätt hänt. Eftersom besväret gick över på ett dygn, tycker jag inte att det är något att oroa sig över just nu. Vänta och känn hur den känns om några dagar.