Mål med 2013
Nu är det nytt år, och med nytt år brukar många påbörja nyårslöften. Ofta handlar det om hälsan, eller som jag brukar kalla det nyårsmål
. Undrar om ni har några, och isåfall vad? Kanske kan vi inspirera, peppa och utbyta idéer med varandra här?
Nyfiken på era mål…=)
- Röra på mig mer
- Planera bättre, inte sljuta upp saker hela tiden
- Äta bättre: Godis enbart på helgerna, äta regelbundet osv
- Försöka att sluta bita på naglarna
- Gå ner 6-9 kg till sommaren :) Beror lite på hur kroppen ändrar sig efterhand som jag går ner i vikt.
Det är det jag kommer på nu :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt. Säker på att du kommer fixa det. Kommer du satsa 100 ut på en gång eller införa en ändring i taget? Vad funkar bäst för dig?
Själv har jag inte riktigt kommit fram till mål för hela året, utan det lutar mer åt att mitt årsmål är att ha månadsmål…hur konstigt det än låter
. Det är så mycket jag vill göra o bli bättre på, och känner att jag samtidigt prioriterar vila o lugn ganska mycket, så nu i januari ska jag börja köra yoga igen. De andra månaderna blir det nya/andra mål.
Ska bli såååå skönt med yogan! Sätter förmodligen igång imorgon
#2 Kommer satsa fullt ut :)
Men blir nog vissa av det i taget tror jag.
Gå ner i vikt hör ju ihop med att röra på mig mer och äta bättre så vissa saker går hand i hand :D
Tufft
. Så sant. Bara att ta ett första steg i rätt riktning, så brukar de andra stegen o resultaten följa med. Kommer gå finfint.
#4 Precis, brukar komma efter hand :D
Åh, insprirerande tråd! 
Mina mål med detta år är:
- Promenad varje dag, har en runda på 7 km som är jag brukar gå
- Gymbesök 3-4 gånger i veckan
- Äta nyttigt och äta mer frukt och grönt
- Hitta ett nytt jobb som inte ger mig ångest och orsakar sjukskrivning…
Promenaderna är jag redan igång med, gymbesöken har jag inte tagit tag i än. Nyttigheten är igång och jobbsök pågår!
Detta blir ett superår!
/Christina
Absolut kommer det bli ett superår
Fina mål du satt upp, och kul att du redan kommit en bit på vägen.
Hoppas verkligen att du hittar ett jobb att trivas med!
#7 Tack för uppmuntran! Det behövs 
/Christina
Jag önskar att ta upp fotografering, som legat på hyllan 1 år pga sjukdom. Och med dem, de dagliga promenaderna för inspiration (och hälsa) Sedan brukar jag ha mål inom hemmet. Att bli klar med påbörjade projekt, eller inredningstankar. Min sons rum ska få en fondvägg och hyllor på den. Beställa besiktning på lägenheten som ser ut som h-e och få nya tapeter m.m.
Det är väl dem som är realistiska.
#9 Oh, vilka roliga mål. Jag är lite av en estet själv o gillar också pyssla o dona i hemmet. Har just blivit klar med min inredning så nu e jag nöjd.
Hoppas du mår bättre nu och har ork till att börja fota. Vad för typ av motiv tar du? Får man se några bilder tro?
# 10.
Jag tar naturbilder, mest. Men även djur, människor, byggnader m.m. Det ögat ser som vackert just för tillfället. Har ingen dyr systemkamera, utan den billigaste digital-kamera jag fann. Dock gick den sönder,och jag köpte samma märke fast modell nyare. Och vart så besviken, för den är så dålig. Frustrationen över dålig fokus, gjorde att känslan i bilderna dog med. Och jag la den i lådan. Tog fram den igår för att fota vår valp. Kanske kommer känslan tillbaka nu med solljuset. Hoppas det, för fotografering är något jag saknat.
Är estet för övrigt med och pysslar och donar med allt jag kan komma över.:)
Bilden är ett ex som jag tog för 4 år sedan kanske.
Herregud så vackert! Du har verkligen talang! Gillar att du använder dig av motsatsfärger i första bilden, men fullkomligt älskar magin i den andra. Hoppas verkligen inspirationen infinner sig så vi får se fler bilder snart. Jo, kameran spelar ju roll. Kanske finns någon bra kvar från mellandagsrean? Mediamarkt brukar ha fina märken till låga priser så kanske att du kan hitta någon ny där? I annat fall så är det väl bara känna efter när suget kommer tillbaka igen, och jobba med den du har=)
ps. Förstår att du får inspiration av en så vacker promenadmiljö=)
- Gå ned några kilon till i vikt
- Hålla igång träningen hela året UTAN sommaruppehåll
Det är nog det jag kan komma på nu.
# 13
Har tyvärr inga pengar att lägga på mig själv, annars hade jag investerat i någon bra kamera. Denna jag har nu får man mest förlita sig på solljuset för bra fokus. Det är lite synd.
Men jag har faktiskt fotat mer med kameran de sista dagarna än mobilen. :) Så förhoppningsvis håller det i sig.
- Säga till så fort någon ger en spydig kommentar eller är elak m.m.. har varit dålig på det förut och bara tagit emot all skit men det är slut med det.
- Antagligen börja plugga eller arbeta, får se vad som händer.
- Sluta kolla bak i historian liksom.. sluta tänka på gamla vänner osv. Det är inte nyttigt alls.
Det är väl det antar jag :P.
#16 Jag har nog något lite liknande mål. Om någon kommer med en okänslig kommentar ska jag försöka vara lite mer objektiv. Dessa kommentarer är ju sagda utifrån deras perspektiv och har inte med mig att göra. Ska försöka få in mönstret av att på en gång se att det är deras ensak och ej rör mig.
Spännande med nytt jobb eller plugg=)
#17 Ja, ibland tycker jag folk är lite väl pratiga liksom.. säger för mycket vad dom anser :P. Det tycker jag är lite jobbigt.
Haha ja, när det nu händer :). Har en valp på snart 6 månader hemma så måste vara hemma ett tag till. Väntar på besked från en skola att jag kan börja plugga distans :). Vore skönt att ha nåt mer att göra om dagarna!
Mina mål för 2013:
- Fortsätta vara drogfri och nykter
- Hitta ett jobb jag gillar
- Vårda mina viktiga relationer
- Fortsätta med träning
- Gå ner lite i vikt (cirka fem kilo).
Ganska stora grejer men känns realistiskt ändå. Önskar alla lycka till med sina mål!
#19 Tycker om att du har en del mål som gäller att fortsätta det du redan uppnått. Jag brukar också värdesätta det. Det är minst lika givande att underhålla mål som nåtts, som att nå nya.
Hoppas det går bra för dig=)
Sluta röka!!
#20 Ja, man blir glad av att hitta saker som funkar! Att vara klar i skallen är mycket lättare än att vara i koma av piller och hasch
Och det gör det mycket lättare att ta tag i mina andra mål.
Tack för peppen och lycka till själv!