Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 8480 ggr
[Devya]
0

Kolsyra - gaser

Är det någon annan här som inte kan dricka kolsyra dricka på grund av att ni får orolig mage/gaser? Jag har märkt att jag kan inte ens dricka ett glas kolsyrad dricka utan att få magen helt förstörd. Tråkigt att det har blivit så här. Förut hade jag inga problem men helt plötsligt är det totalt omöjligt. Nu kan jag inte ens dricka cider om jag skulle vilja unna mig det.

Lill-Kisse
0

Min mage är inte heller förtjust i kolsyrade drycker. Jag känner mig uppblåst. Därför väljer jag annat. De andra smakar bättre, så det är ingen förlust direkt. Att dricka ett glas cider eller julmust någon gång, går bra numera och det beror väl på att det blir så sällan.

[Qimsid]
0

Jag har aldrig varit mycket för kolsyrade drycker, men när jag var 12 år och vi åkte till kroatien så började min mage bli helt förstörd, förstod inte vad det var, klagade för mamma, hade gaser och blev hård/lös i magen… hade aldrig haft problem med magen tidigare. Sen kom mamma på "Men du har ju druckit mineralvatten varje dag till hotel-maten, kan det va det?" Så efter det testade jag vanligt vatten och poff så försvann problemen! Så ja, det finns flera som inte tål kolsyrat Glad