Ihärdig förkylning
Någon som har bra huskurer gör förkylning? Jag har testat ånga, vitaminer, mycket vätska, värme och nyttig mat man den håller i sig. Jag har rinniga ögon, rinnig och igentäppt samt snorig näsa, kitlande hals som gör ont på mogonkvisten och ingen styrka. Ingen feber än så länge. Jag är gravid så jag kan inte ta mediciner hur som helst utan är uppmanad att klara detta själv men med sänkt immunförsvar som kommer med graviditeten är det riktig jobbigt. Blev smittad av karln min som inte ens är frisk än själv och dessutom har feber av och till hela tiden. Jag hatar att vara sjuk och drivs av panik direkt.
Du har ju testat en del kurer så det är nog snarare så att du får vänta ut förkylningen. Vila mycket och varma drycker är bra.
/Maria
#1 testa honungste med citronsaft inatt efter att jag surfa runt efter alternativ och jädrar vad förkylningen gav vika, svettades duktigt pga det. Istället fick jag bihåleinflammation men det är något jag får ofta så det vet jag går över om ett par dagar. Vet också att förkylning och bihåleinflammation är vanligt hos gravida. Bara min kliande hals som just nu irriterar mig. :/
Vill bara säga att jag led av nästäppa under båda mina graviditeter, men jag var inte förkyld. Koksaltlösning kan användas som nässpray och finns på apoteket. Den är inte lika effektiv som de övriga produkterna som har någon avsvällande substans, men den hjälper rätt bra ändå. För övrigt gäller det att äta extra bra mat när man är gravid, för kroppen funkar så att den ger fostret allt av det bästa. Så energi- och näringsrik mat är jätteviktigt, du ska ju först bära fram fostret och sen ska du amma din baby och både ock kräver massor av din kropp. Naturen är dock vis, så vi kvinnor är gjorda för att föda barn och ge dem näring, så de flesta av oss klarar detta bra 
/Désirée
Ska köpa den sortens nässpray i morgon och hoppas man blur frisk. Avskyr att vara sjuk.
Var till apoteket och prata med de där. Fick hem OtriCare nässpray med havsvatten och aloevera samt växtbasserade Sinova Forte för bihålorna plus halstabletter som mam ska blanda i te för att lindra halsen. Nässprayen är guld värd kan jag säga, det andra återstår att se. Har inte sovit på 3 dygn nu pga bihålorna, bara legat och grinat av smärta som ett barn. Hoppas på att bli.bättre nu.