Mår ständigt dåligt
vet inte var detta passar in, hoppas jag la det rätt!
Jag mår ALLTID dåligt, verkligen ALLTID. Men på sistone har det blivit värre än någonsin, jag mår alltid illa, har ofta ont i magen (mestadelen av dagen) och är slö och törstig dygnet runt känns det som. Nu har jag, för att toppa allt, hittat en knöl i mitt bröst (!!!), varit hos vårdcentralen och de verkade måttligt intresserade, men skulle skicka en remiss till sjukhusen ang. bröstet och de tog massa prover för magen. Nu väntar jag provsvar och tid på sjukhuset, men behöver göra något under tiden.
Någon som har någon idé på vad jag kan ha drabbats av?
Medarbetare på Skor iFokus
Det bästa du kan göra under tiden är att vänta… Hur länge har du haft besvären med magen?
Med vänliga hälsningar
Chess
Håller med Chestnut om att du får vänta till provsvaren kommer. Provsvaren brukar komma ganska snabbt men ha de sagt hur lång väntetiden är på remissen?
/Maria

Det brukar gå snabbt att få tid för en mammografi om man får remiss för misstänkt knöl.
Vet inte hur gammal du är men det är ovanligt med elakartade knölar när man är ung. Men man ska självklart alltid kolla upp vad det kan vara.
Sen funderar jag på vad du äter och dricker och hur ofta. Om man slarvar med mat och dryck kan man må illa och få ont av det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Kommit någoin vart med en lösning på problemet?
Alltid Oavsett
visades INGET på proverna alls tydligen, så vi får ringa dit igen och gå vidare här ifrån… vad jag äter och dricker är väl mest vatten, MYYCKET vatten, och försöker äta nyttigt med fulkorn osv.

Om dina provsvar inte visade på nån sjukdom så är det ju bra. För om nåt är helfel så syns det på proverna.
Pratade du och läkaren nåt om hur ni skulle gå vidare när provsvaren kommit?
Du försöker äta nyttigt skriver du är det att du äter regelbundet och får i dig av allt du behöver?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Finns ju även människor som faktiskt inte mår bra av för mycket fullkorn som får ont i magen illamående etc. när man försöker äta sånt.
Min kusin hamnade t.o.m på akuten när han fått för mycket nyttig mat, han skaffade sif en flickvän som pluggade kost och hälsa men hans mage klarade helt enkelt inte sån mat i nån större mängd.

Precis # 7 det är viktigt att få en bra balans. För mycket och för lite skämmer allt sägs det ju och det stämmer.
Ha en bra dag! Mongu.
Hur gammal är du?
Jag hade så när jag var 13-15. Hormoner. ;)
Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!
http://www.tjugoattondeapril.blogg.se
Jag hade mådde själv illa sen jag var 13-14 år gammal, konstant illamående, som du själv säger. Och läkarna visste absolut ingenting, men efter att jag fick blindtarms infektion och den togs bort har jag mått jätte bra. Du borde kanske kolla upp om det kan vara nånting med din blindtarm?
Är 17 år, men har kommer underfull med att det är en blandning av magkatarr och en mage som inte tål stress samt 2 året på gymnasiet. Mår bra på loven i vilket fall, och när jag kan slappna av, får väl försöka stressa mindre nu bara, tack för alla svar! (Knölen var snäll, fibroadenom tydligen)