Liten matförgiftning?
Kom inte på någon bättre rubrik men misstänker att det kan vara något sådant jag drabbas av ibland. När jag äter mat för fort eller för stor mängd vilket ofta hänger ihop. så får jag kraftig magsmärta, diarre och blir fruktansvärt törstig vilket inte hjälper magvärken med en massa kallvatten. Vet att det är så dumt att äta för fort och för mycket. Vet inte varför jag gör det, det bara blir så. Vad tror ni det är jag drabbas av? Någon form av förgiftning?
MVH Erika :)

Det hörs på namnet att det är något giftigt eller ohälsosamt i maten, om man drabbas av matförgiftning.
Äter man för fort, uppstår andra problem. Då hinner man inte tugga maten ordentligt till små bitar och blanda den med saliv innan man sväljer. Då får magen problem att smälta maten. Det är därför du får ont m m.
Se på maten som något gott och trevligt, som du njuter av. Duka fint och ta god tid på dig. Ät i lugn och ro. Det blir en god vana, som du inte vill vara utan.
Kan bara hålla med #1
/Maria
E det okej om jag slänger på en detalj? 
Om man äter femhundra skedar i sekunden så hinner inte hjärnan att registrera hur mycket blosocker man har, och då blir det bara nomnomnom tills man nästan kräks. Om man äter lugnt och långsamt så hinner hjärnan med. Det tar ca 15 till 30 minuter för hjärnan att mäta blodsockret innan man har slängt i sig för mycket. Men jag kan hålla med att det är svårt att låta bli att äta som om det är sista gången i sitt liv som man få se mat när man är hungrig och maten är god…
Ummm srry det blev visst inte bara en detalj… :-)
Sambon har samma problem, han tycker jag är jobbig som gör mat han MÅSTE tugga, och magen reagerar såklart efter hans ätsätt.
Tugga maten i lugn och ro, smaka och njut så mår magen bättre