Röda fläckar o ömma knölar.
Hejsan!
För 1-2 veckor sedan så upptäckte jag en röd fläck på min mage några centimeter snett nedanför naveln. Och den är fortfarande kvar, den kliar inte eller något liknande. Har dock upptäckt nu för några dagar sedan att jag fått flera liknande fläckar på bröstkorgen, svankryggen, sidorna på magen och under armarna nästan. Dom är dock mindre än den jag har på magen, men börjar undra lite vad det kan vara för något, dom kliar inte eller något utan dom sprider sig bara. Den på magen har börjat flagna, typ som man gör av solen ibland.
Sedan vill jag ta upp en annan sak också.
För kanske 2-3 dagar sedan så upptäckte jag en öm knöl i höger armhåla, sedan en i vänster armhåla också. Den i höger gör dock ondast, det värker nästan i hela armhålan vilket är väldigt irriterande. Den i vänster sitter mera under huden eller hur man ska förklara, medans den högra sticker ut som en buckla. Vet någon vad detta kan vara ?
Tack på förhand! :)

Sök på pityriasis rosea, kallas även medaljong sjukan. Låter precis som det jag hade för några årsedan. Börjar med en stor fläck som sen börjar flagna i mitten. Sen dyker det upp fler mindre fläckar som också börjar flagna tillslut. Mitt kliade så jag höll på att bli tokig, men det är olika för olika personer. Det försvinner efter ca 6 veckor och kliar det inte behöver man inte gå till läkaren :)
Ja, men det där låter precis som det jag har! den stora fläcken flagnar i mitten just nu så förhoppningsvis försvinner allt snart då, tack för ditt svar ska söka på det dära du skrev också. :)

Ömmande knölar kan vara lymfkörtlar som är förstorade. Det kan va att du har en pågående infektion i kroppen.
Håller det i sig tycker jag att du ska kolla det hos din VC
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!