Ischias
Jag brukar ha ischiasvärk i benen lite nu och då, då jag har ett disckbråck. Men idag har den varit värre än på länge. och som vanligt så biter ju inte värktabletter. Tänkte höra om någon som har något tips på lindring vid ischias. Nån ställning eller nåt jag kan göra för att det ska göra mindre ont just nu. I längden är det ju motion som gäller, men jag har just nu tränat mer än på längde dessutom, så jag kan inte skylla på inaktivitet.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Eventuellt kan det vara din träning som ställt till det just nu. Jag hade mycket problem med ischias i min ungdom, men det verkar ha vuxit bort. Det som hjälpte mig bäst var faktiskt varma bad, men jag har hört att en del blir hjälpta av värmekudde, typ ris- eller vetekudde, andra har varit hjälpta av tigerbalsam eller liknande.
/Désirée
Det är svårt med ischiasvärk eftersom det är en nervsmärta och då biter ibland inte vanliga värktabletter.
I det mest akuta läget så är det väl bara att försöka hitta en ställning som gör så lite ont som möjligt och sedan röra sig efter förmåga.
Hoppas det snart går över.
/Maria
#1 Tack för tipsen, har ju faktiske en hot and cold kräm som jag kan testa att masera in nu på kvällen och se om det lindrar. Annars ska jag testa kornpåsen ocskå =)
#2 jo det brukar gå över så småning som tur är 
//Maria
jag har oxå ischiassmärtor
när det är som allra värst så brukar det enda som lindrar är en promenad med stavarna
vetekudde kan oxå funka ibland
och som Bumbleboo säger det är svårt att lindra ischiassmärtan med värktabletter tyvärr
Ja och idag är det riktigt jä..ligt utan att svära haha. Men ska ut och ta en promenad nu. Tyvärr brukar det inte hjälpa för mig, men det gör det ju inte heller värre så då är det ju bara att ut och gå =)
//Maria