Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2582 ggr
Wisby9211
2012-09-15 16:32
0

Tips tack?

Jag har i 3-4 dagar mått illa från och till, Det svartnar för ögonen när jag har tittat neråt och kollar uppåt snabbt, är snurrig i huvudet så fort jag blundar, har ont i ryggen, det hugger till under revbenen på vänster sida till och från och är trott som tusan.

Har precis börjat studera men känner mig inte utbränd då jag har humöret uppe och kände inte såhär förra gången jag var utbränd.

Var hos gynekologen igår och konstaterade att jag har haft en liten svampinfektion men den är borta nu (pågick i ca 2-3 dagar).

Så nu undrar jag vad kan det vara? nån annan som mår som mig?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Maria
2012-09-15 16:37
0

Magkatarr, lågt blodtryck, lågt blodvärde, stress? Jättesvårt att svara på vad det kan bero på.

Ett besök på vårdcentralen är nog bra att göra.

/Maria

Wisby9211
2012-09-15 16:42
0

stress är det nog inte då jag inte är nedstämd/orolig, sover inte dåligt.

Blodbrist nej, är inte blek, ingen hjärtklappning, eller öronsus

Lågt blodtryck, ja det kan det vara

Magkatarr,  tveksamt har ingen halsbränna, blir inte mätt tidigt, har inget hungersug (dock småsugen på sötsaker).

Får nästan kontakta min läkare och rådfråga.

Maria
2012-09-15 17:59
0

Magkatarr kan ge illamående.

Stress behöver inte ge nedstämdehet eller oro utan kan vara ganska omedveten och kan då i sin tur påverka magen t.ex.

Lågt blodvärde kan ge trötthet och yrsel.

Men som sagt, det är svårt att gissa så de behöver med all säkerthet en liten kol på dig och dina värden.

/Maria

Wisby9211
2012-09-15 18:35
0

Jo får ringa läkaren på måndag och be om en tid, men tack att du ger tips i allafall :)

[sakring]
2012-09-15 19:36
0

Högt blodtryck kan också ge yrsel.