Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3916 ggr
KallaMigMimmi
0

vad är det??

Seriöst!!! Nu vill jag värkligen veta vad kulorna i mina smalben är för något!? Är som små hårda kulor som sitter på framsidan längs hela smalbenen och dom rör sig när känner på dom! Jag kan känna dom hela tiden men är mer tydliga när jag har ont och blir stel i benen. Snälla är det någon som vet något om detta??

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Maria
0

Är det längs slälva skelettbenet eller längs muskeln? Är de synliga?

Senknutor eller muskelknutor? Har ingen aning.Obestämd

/Maria

[Kermit96]
0

Sådana har jag också. Har några stycken på knäna också. Det är förmodligen brosk- eller "fettkuddar". Jag har aldrig fått reda på något mer förutom att det är helt ofarligtFlört Fick mina för många herrans år sedan, är lite klumpig av mig och ramlar/snubblar/gör illa mig på de mest bisarra sätt, och vid något av de tillfällena har jag slagit mig så pass att dessa "klumpar" bildats, haha d: Så detta kan ju vara en möjlig orsak, men om du har ont/är orolig över dem, kan du ju alltid kolla upp hos en läkareFlört

KallaMigMimmi
0

Brosk eller förändringar efter slag kan det mycket väl va tror jo helt säkert att dom är ofaliga men om det är dom som gör att jag har ont i benen vill jag veta om man kan göra något för att lindra dom

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Kermit96]
1

Har du haft dem länge? Jag skadade mitt vänstra smalben när jag var 8 år, ramlade på en metallstång och fick en gigantisk, lila-blå kudde över hela benet. (jag fick senare reda på att detta borde ha opererats, men det hade gått för många timmar, så brosken hade redan bildats). "Broskbulan" har jag kvar än idag, men nu känner jag inte av den längre. I flera år efteråt kunde det göra ont från och till, kännas stelt, till exempel. Jag gjorde inte så mycket åt det, det kom alltmer sällan och sedan försvann det. Om du nyligen har skadat dig så kan det ju vara så att tiden måste få ha sin gång, tyvärr. Beträffande de små kulorna, som jag har på mitt högra smalben, så gör det bara ont om jag petar på/rör/råkar slå i dem, annars känner jag inte av dem. Så om det gör ont p.g.a dem, så kanske det är något annatObestämd Hoppas det löser sig för dig på något sätt i alla fallFlört