Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4750 ggr
Maria
1

OT-tråd 9

Börjar här med en ny OTtråd då den gamla börjar bli lång.

/Maria

Maria
0

Nu kommer regnet. Igen, får man väl säga denna sommaren.

Igår så åt vi i alla fall en brunch ute i Majorna och det var både gott och trevligt.

/Maria

EvaG
0

Det är fint väder ute så jag ska nog gå till min parksoffa och bara slappa och "meditera" innan det är dags att åter gå och arbeta. Önskar er alla en bra dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

mongu
0

Växlande väder och jag hoppas få min tvätt torr. Den har bara hängt ute i några dar nuCool

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
1

Det har ju varit lite strul med att komma in här idag och då är det bra med Facebook som visade att det var många som hade samma problem.

/Maria

chik
0

Tassar in o önskar er en fin dag så bra ni kan…

Solen har kommit till min del av landet N.Halland o värmen med den..

FB är bra o ha..

Lena.P är jag i verkliga livet.

EvaG
0

Ledig i kväll. Funderar på att åka över till Danmark och se hur nöjeslivet är där en tisdagkväll. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.

Sköt om er

Maria
0

Idag är det mulet men jag har inga speciella planer så det gör inget.

/Maria

Leffe
0

Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns

Sköt om er

Maria
1

Här är det soligt och fint idag och vi ska äta lunch med sonen. Alltid lika trevligt.

/Maria

Maria
0

Madonna var på Ullevi i går kväll och vi hörde det hela vägen hem.

Vi bor ju ganska högt så är vindrarna år rätt /fel håll eller vad man tycker så hörs det där vi bor också.

/Maria

EvaG
0

God förmiddag. I kväll börjar åter arbetet efter några dagars ledighet. Så det blir en lugn dag innan det är dags. Önskar er alla en trevlig dag.

Liz85
0

Efter en hel dag utomhus är mina armar sådär vackert ilsket röda. Trots solkräm och försök att inte få direkt solljus på de. Blir nog till att hoppas att det går att sova. I annat fall får jag ta med en kall handduk i sängen eller nåt.

Maria
0

#13 Hoppas det gick bra att sova.

Här i Göteborg så skiner solen och det ser ut att bli

en fin dag.

IKEA står på schemat idag.  Vi behöver lampor bland annat.

/Maria

Leffe
0

Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.

Sköt om er

Maria
0

Vi skulle till IKEA men kom på att en bilutflykt vore trevligt så vi åkte till vårt gamla landställe.

Jag besökte stugan där jag bodde som barn men så förändrat. Man ska nog bevara sina minnen som de är.Obestämd

Vi tog färgan över till Orust och åkte Skåpesundsbron till Tjörn och hamnade i Skärhamn och tog en glass nere vid hamnen.

IKEA blev det på hemvägen och vi var hemma redan klockan 14. Jösses vilken lång dag känns det som och det var trevligt med en utflykt. Vi åkte ungefär 20 mil sammanlagt i det vackra vädret.

Brukar ni göra spontantripper?

/Maria

EvaG
0

Det är tidigt den 10 juli och det är kvavt ute. Arbetspasset är slut och nu ska jag försöka sova i denna värme. God morgon på er när ni kommer upp och jag önskar er en trevlig dag.

Maria
0

#17 Jag beudrar alla som arbetar på obekväma arbetstider.

Jag har själv jobbat natt sporadiskt och har svårt att anpassa mig.

/Maria

Leffe
0

Mulet ute, men det är ju sommar förstås. Det är varmt i alla fall.

EvaG
0

Ja då är  det torsdag och det är, som vanligt, mulet ute. Nyss uppstigen efer nattpass. Ont i huvudet. Misstänker det är åska i löften. Önskar er alla en bra dag.

mongu
0

Önskar detsamma. Är lagom grinig idag. Fick i förra veckan tillbaka bilen efter att dom lagat ett fel som varit länge. Det har varit detektivarbete för verkstan och jag klagar inte alls på dom för arbetet som är gjort är inget fel på inte heller garantin på jobb.

Men det kommer hela tiden nya fel. Dessutom ska den bilen på söndag ta oss till Öland. Med oss menar jag dotter, svärson, barnbarn, maken, jag och en hund.

Det kommer inte att gå om inte det nya felet blir ordnat imorgon. Så maken och jag har precis lämnat bilen på verkstan igen, säkert sjätte gången eller vad det nu är med liknande fel.

Drömmen vore att kunna byta bort eländet, men för det krävs lite pengar sägs det.

Allt från en något irriterad och grinig och värkig MonguGråterSkrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Usch vad trist med bilar som krånglar. Speciellt när man är i behov av dem.

Hoppas det löser sig innan er resa.

På tal om bilar så ska det komma en kille och köpa vår gamla Volvo om en stund.

Min man har köpt en Saab, tro det eller ejFlört men den var väldigt fin, välhållen och hade bara haft en ägare och ett bra pris så då är det väl OK.

/Maria

Leffe
0

SAAB har jag alltid gillat

Nu har de varit här och bytt motorn till dörröppnarmaskineriet. Det har läckt hydralolja i hela farstun. Killen som bytte sa att det var konstigt för garantin gällde fortfarande. När han sedan bytt och kollade den gamla så gällde inte garantin längre. Fastighetsskötaren hade varit in och vridit på ventil när porten inte riktigt gått igen. Efter det har det sakta runnit mer och mer olja. Han borde ha märkt att ventilen läckte, men struntade i det tydligen. Det viktigaste var att porten låstes ordentligt. Det var jobbigare att fixa ojämnheterna i dörren efter alla inbrottsförsök tydligen. Det var ju dessa som gjörde att dörren inte stängdes riktigt.

Maria
0

#23 Vilken klant. Fastghetsskötaren alltså.

/Maria

EvaG
0

Tror ni på skrock? Vilket som det är fredag 13:de. Hur många av er har sista arbetsdagen i dag innan semster? Vad som än händer och sker önskar jag er en bra dag.

Maria
0

Jag tror inte på skrockGlad

Vi ska iväg idag och äta lunch med sonen och sedan ska vi ha en nostalgikväll med min bror och svägerska då vi ska titta igenom alla våra filmer som vi tagit från alla resor i Grekland.

/Maria

Leffe
0

Regnet öser ned och åskan dundrar. Sommar, sommar, sommar…. Det känns som en bra städdag med andra ord.

Sköt om er

Leffe
0

Solen vet inte riktigt hur den ska ha det. Solstrålarna lyser upp och värmer så skönt för att plötsligt försvinna. Kommer tillbaka, försvinner och så vidare. En lugn dag enligt planerna, men man vet aldrig - planer brukar spricka.

Sköt om er

Maria
0

Det regnar. Det har regnat mer eller mindre hela natten. Jag har varit uppe i omgångar och haft svårt att sova. Moritz, den galne katten har haft samma problem.Glad

Jag ska iväg på en magnetröntgen av hjärnan nu 07.50 och det är jag inte särskilt nervös för utan snarare resultatet.

Det tar väl några veckor nu i sommartid att få svar.

/Maria

Leffe
0

Dagen börjar med ett veterinärbesök. Fröja ska bli av med sina stygn. Sedan blir det några timmar i lugn och ro innan det är dags att ge sig i väg till min ena systersons bröllop.

Solen skiner och sköt om er

Maria
0

Då har du att göra idag Leffe.

Här har vi inga planer alls ännu.

/Maria

Leffe
0

Jag som aldrig brukar ha dagsplaner

Maria
0

Du kommer nog att vara helt färdig ikvällFlört

/Maria

Maria
0

Så nu har man vaknat till en solig lördag i Göteborg.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Leffe
0

Soligt. Idag är det Hagaparken med Fjärilshuset och Koppartälten som gäller.

Sköt om er

Maria
0

God morgon alla från ett ostadigt Göteborg.

Svårt att veta vad man ska ta på sig. Kommer det en massa regn…eller inte?

/Maria

EvaG
0

I eftermiddag ska jag till Berlin på arbetsresa. Kommer sedan hem i morgon igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Maria
0

#37 Berlin ska vara en sådan fin stad. Hoppas ni får några timmar över till att bara upptäcka.

Här ser ut att bli en kanondag med sol och värme.

/Maria

Leffe
0

Uppe tidigt för jag måste ringa Hjälpmedelscentralen. Fick punktering på elrullstolen på Skansen i går.. Katterna tittade lite förvånat på mig från sina liggplatser när jag gick upp

Sköt om er

[Sisa]
0

Här tror jag det blir en kanonkväll..+28 i skuggan nu!   Bara man slipper myggen!   Skrikandes

Leffe
0

Mulet ute. Sovit dåligt i natt och redan uppe. Det blir nog ingen bra dag idag - eller också blir det det.

Sköt om er

[Sisa]
0

# 41  Klart det blir en bra dag!!!    Glad

mongu
0

Hemma igen efter ett par dagar i vackra Värmland. Tyvärr så ligger stugan vi varit i ca 30 m från en sjö och det var omöjligt för mig att låta bli att bada. Vilket har gett mig jätteont i ryggen så resan hem idag var en lång pina.

Vad har jag då lärt mig av detta? Jo, tyvärr så ska jag inte bada kallt längre.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Aj då. Det som är så skönt att bada. Fast jag är en badkruka som gärna vill ha minst 20-22 graderTyst

/Maria

DesK
0

Samma här, jag är också badkruka om vattnet är för kallt, men älskar att bada, simma och gymma i lagom varmt vatten Glad

/Désirée

Leffe
1

OS från morgon till kväll just nu. Ögonen är väl snart fyrkantiga.

Sköt om er

EvaG
1

Det är jobbigt på arbetet. Mycket som ska ordnas innan jag flyttar. Ledigt till i morgon då jag ska till Paris på arbetsresa över ett dygn. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Maria
1

Himmel, då har ju mycket att stå i. Att flytta är ganska jobbigt och du ska ju dessutom flytta ganska långt.

/Maria

DesK
0

Målarmästarn kikar in en sväng. Leffe det ska bli intressant att se dina fyrkantiga ögon sen Flört Eva oj oj oj det låter tufft! Men det blir säkert bra! Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon måndag.

Sitter på jobbet och jag är helt ensam här verkar det som.

Idag var det fuktigt ute och ganska grått. Får se vad denna dagen har att erbjuda.

/Maria

Maria
0

Idag är jag jättretrött.

Solen tittar fram bakom stora svarta moln. Jag undrar jag vad det blir för väder.

Jag ska strax åka till jobbet.

/Maria

mongu
0

Idag  är det mulet och även jag undrar vad det ska bli av dagen.

Har fortfarande rejält ont efter att jag badade förra veckan, har lärt mig läxan, hoppas jag.

Det var kul igår när jag läste för äldsta barnbarnet och sa till henne att jag kan inte ligga så för då gör det ont i mig. Svaret var att "jag (barnbarnet) har också ont i ryggen.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
0

Idag är det OS för hela slanten som gäller

Maria
0

Idag är jag ledig.

Skönt faktiskt. Trots att jag jobbar halvtid så tar det nästan musten ur mig.

/Maria

Maria
2

Sitter på jobbet och ska snart åka på hembesök till en 103-åring. Kul.

/Maria

[Sisa]
0

Godmorgon!

Jättekul Humlan..blir nog ett uppskattat besök Kyss

Ha en fin dag alla!

Maria
1

Hemma igen. Vi hann med att besöka en 102-åring också.

Helt fantastiskt. Hon bodde hemma i en stor villa och skötte allting själv utom att klippa gräset.Förvånad

/Maria

Leffe
1

Solen skiner, OS på teven och ögoninflammationen verkar ha släppt. Ser med andra ord ut att bli en bra lördag

Sköt om er

Maria
0

Himmel vilken fin katt.

/Maria

EvaG
1

Här arbetas det. På fritiden håller jag på att packa ned det jag kommer ta med mej i flytten. Som tur är har jag inte så mycket här. Önskar er alla en trevlig söndag.

Maria
1

Jag beundrar alla som arbetar natt.

Själv har jag haft en katt som försökt få upp mi sedan klockan fem ungefär men nu har jag gett upp så här sitter jagSkrattandeHan vann.

/Maria

Leffe
1

Nyss uppstigen. Såg OS till ca fyra i morse. Nu är OS påsatt igen. Katterna har fått mat och jag tagit min medicin. Nu sover katterna och jag är vaken.

Sköt om er

Maria
0

Du får akta dina ögon LeffeFlört

/Maria

Maria
0

Godmorgon alla från ett Göteborg som är mulet och har cirka 15 grader.

Idag ska jag på hembesök till Styrsö. En liten ö utanför Göteborg. Alltid trevligt att åka båt.

/Maria

Leffe
2

En "svenskdag" i OS. Gissa vad jag kommer göra

Sköt om er

Leffe
1

Börjar bli dags att lägga sig då man helt plötsligt funderar på vad det är för sport man sitter och tittar på under nattens OS-sändningar

Sköt om er

Leffe
1

I natt kollade jag inte OS utan gick och la mig och sov. Vaknade 1,5 timmar senare. Gissa vad jag gjorde då - jo kollar OS

Sköt om er

Maria
1

Vilka tider du har LeffeFörvånad Jag har gått upp ganska nyss nu.

/Maria

EvaG
0

Väntar med spänd förväntan på startskottet när jag ska ge mig iväg och börja nya arbetet. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Maria
1

Roligt att höta av dig. Håller fortfarande tummarna för dig.

Jag antar att du har mycket att stå i just nu.

/Maria

Leffe
1

I köksfönstret lyser solen på blå himmel. I vardagsrumsfönstret so m är på motsatt sida. är det ingen sol utan ett stort svart moln över hela himlen.. Som tur är spelar det ingen roll. Det är ju OS på teven

Sköt om er

DesK
0

Leffe, vilken fin misse! Glad Nu önskar jag alla här en riktigt trevlig och skön helg!

/Désirée

Maria
1

Det är lördag och solen skiner. Kan det vara bättreGlad

/Maria

Leffe
1

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

Leffe
1

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Maria
1

Har firat min man i dag som fyller år. Ikväll har sonen bjudit på middag ute

/Maria

mongu
0

Va härligt med middag ute.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
1

#76 Haq det så trevligt

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Gittan
2

Vilken härlig känsla. Huset städat, kläderna tvättade efter semesterresan runt Sverige, Alla kläder är rena och inlagda.

Den härliga känslan försvann när jag nyss var in i dotterns rum och hälften av kläderna låg sprida över säng och bord. Hon hade i alla fall varit så snäll att de inte låg på golvet.

Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
1

Då har manpå morgonen varit och fått ett stick i armen och ett i fingret och blivit av med lite blod igen. En sak är klar och det är att det inte är bra att vara uppe tidigt på mornarna numera.

Sköt om er

Gittan
0

Läkaren har ordinerat lugn - hur ska man kunna ta det lugnt med barn som har sommarlov?Skrattande

Idag ska vi iväg och hälsa på en granne några mil bort för att handla så vi får lite nytt i kylskåpet. För övrigt går allt på som vanligt. Ta hand om er allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
1

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

Gittan
1

Solen skiner. I dag börjar förberedlesrna för områdets traditionella "vilda västern fest". Allt ska gå i western-tema. Kläder utrustning, mat ja allting. Så är det som vanligt också om snyggast klädd cowboy eller indian.

Ta hand om er nu allihopa och ha en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Det är mörkt ute ännu och det regnar och strax ger vi oss i väg till flyget till GreklandGlad

/Maria

Leffe
1

Ha det så trevligt och jag är inte ett dugg avis

Leffe
1

Då är det lördag. Mulet ute. Katterna sover. De är vettiga de.

Sköt om er

mongu
0

Katter är kloka djur.

Idag är det mulet här med. Jag är jättetrött har sovit dåligt inatt. Tror jag gör som katten och lägger mig för att sova.

Ha en bra dag! Mongu.

Gittan
1

I kväll har området tradionell western- fest. Vi har det en gång om året. Härligt grillad mat över en brasa. Tväling om vem som har bästa cowboys- eller indiankläder. Själv har jag vunnit en gång på alla år. Hoppas ni alla får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
1
DesK
0

Grattis Gittan! Glad Idag har jag fått 2 trevliga danska kokböcker, en jättefin ugnsform, en fin Azalea och så har vi käkat på restarang och därefter tog vi oss god rättviksglass på torget Tungan ute

/Désirée

DesK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på presenterna Glad

/Désirée

mongu
0

Fina presenter du fått. Men inte är det väl en Azalea? Jag tycker det ser ut som en Cyklamen.

Vilket som så är det blommor som jag tar död på nästan direkt. Dom vill inte se åt mina gröna? eller kanske inte gröna fingrar. Undantaget är faktiskt två stycken Azaleor som överlevt och blommat om. Vet inte hur jag gjorde med dom men så är det.

Ha en bra dag! Mongu.

DesK
0

Mongu du har helt rätt, visst är det Cyklamen och inte Azalea, jag blandar alltid ihop dessa blommor Skäms. Jag brukar inte heller lyckas så bra med dessa, men nu ska jag försöka att pyssla om den här Glad

/Désirée

Leffe
1

Vackert väder verkar det finnas tendens till. Hoppas det håller i sig över helgen när spårvagnen gör provturer i Solna/Sundbyberg

Sköt om er

Leffe
1

Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.

Leffe
1

Här är väl inte vädret det skönaste. Det jag kan säga är att det skönaste är att vara inomhus. Så självklart är jag inomhus. Nu mullrar det också.

Sköt om er

mongu
0

Ingen bra dag idag. Dels är jag genomförkyld och har legat på soffan under täcke hela dan.

Sen fick maken ont i bröstet och ut i armen så det blev ambulans in till sjukhuset. Som tur är så var allt bra. Inget fel på EKG eller prover. Läkaren skrev ut Nitrospray som han kan ta vid nästa attack.

Vad det var vet ingen men har var rejält påverkad med kallsvett, blekhet och matt. Blodtrycket var högt när han kom in till sjukhuset men sen gick det ner.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

#97 Åh fy vad obehagligt.

Skönt att allt var bra men obehagligt att inte veta vad som hände.

Du får krya på dig själv också.

/Maria

mongu
0

Tack!

Ja med tanke på att maken för 6 år sen hade hjärtinfakt och blev mer eller mindre akut bypassopererad så finns ju rädslan där. Men nu är det lugnt, till nästa gång som jag hoppas att det dröjer länge innan den kommer.

Ha en bra dag! Mongu.

DesK
0

Krya på dig Mongu! Skönt att det inte var så farligt för maken din!

/Désirée

Maria
1

Godmorgon. Ledig idag och har inga direkta planer vilket är skönt tycker jag.

Solen tvekar och det är "bara" 10 grader ute och verkar ha regnat en hel del inatt.

/Maria

Leffe
1

Solen skiner på en blå himmel. Det brukar den ju göra när det är en blå himmel om det inte är natt förstås. Nu har jag skrivit två menigar som är självklara, Så nu till något annat. Jag ska ut att handla.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla. Ska strax åka till jobbet. Min man kör mig. Vilken lyxSkrattande

/Maria

[Sisa]
1

Ville bara titta in och säga  God Morgon..

och Trevlig Helg förstås!    Glad

Leffe
1

Vilket ljuvligt väder - det regnar inte. Sitter här med en spinnande Pysen i famnen. Övriga katter ligger i eller på sängen. Idag händer väl som vanligt inte så mycket här hemma. Ska kanske sätta upp några tavlor på väggen

Sköt om er

DesK
0

Dags för ny tråd! Glad

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer