Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 1599 ggr
[MissJitterbop]
0

Humöret ändrat

Jag har alltid varit en glad och sprallig tjej som tyckt om att åka iväg och göra roliga saker och umgås med människor.

Men nu tycker jag ingenting är kul längre, jag tycker inte ens hästar är kul längre, något som jag hållt på med i 12 år och som jag verkligen älskar, men det är inte roligt, det känns bara jobbigt att rida osv. Att åka iväg på bilträffar och spelningar (är en riktigt 40-50tals fantast) gjorde jag jämt förut, nu har jag nästan aldrig lust, fast jag verkligen vill då rockabilly och 50tal är mitt liv. Och jag blir bara irriterad att ha folk omkring mig.

En av mina största drömmar här i livet är att få äga en gammal 40 eller 50tals bil. Jag har fått min dröm i uppfyllelse, jag har nyligen köpt en bil från Kalifornien och den är på väg hem till mig med båt. Jag borde vara glad och överlycklig, men det är jag inte.

Jag är irriterad och har lust att ge någon en snyting varje dag Obestämd

Har haft det stressigt ett par månader, det börjar bli bättre. Kan det vara stressen som gör det? Det är inge kul att vara såhär, jag vill ha tillbaka mitt gamla jag! Det känns som att något fattas i mitt liv, men vad?

Jag har en underbar sambo och ett roligt jobb med de bästa arbetskamrater man kan tänka sig!

Hjälp Rynkar på näsan

mongu
1

Det låter troligt att det är stressen som gör att du tappat gnistan. Var lite observant på detta så du inte går helt i väggen.

När man inte tycker nåt är roligt inte heller sånt som egentligen är roligt så låter det som att du har en depression.

Kanske att du ska söka läkare för att få hjälp.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[MissJitterbop]
0

Tack för ditt svar. Har läkartid på Tisdag.

[MissJitterbop]
0

Men jag har alltid förknippat depression med att man råkat ut för något dåligt, men det har inte jag.

DesK
2

Jag instämmer med Mongu. Depression kan utlösas av många olika faktorer, varav stress är en ganska vanlig faktor. Bra att du har läkartid på tisdag.

/Désirée

[MissJitterbop]
0

Läkaren visste inte men trodde att det är stress…