Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 5704 ggr
Fjärilen10
0

Nagelbitare

Jag kan verkligen inte sluta att bita naglarna, jag har försökt men det går inte så bra. Jag vet att det finns något medel men jag vill veta om det verkligen fungerar innan jag köper det. Någon som har testat det?

Namiko
1

För mig var det bara ren viljestyrka i kombination med sommalov som fungerade. Testade något nagellacksaktigt som smakade äckligt ett tag men det enda som hände med det var att jag bet på naglarna och hade den äckliga smaken i munnen.

Försök komma på vad det är som får dig att bita på naglarna (själv gjorde jag det mest av uttråkning och rastlöshet i skolan) och försök sysselsätta dig med något annat istället i dom situationerna, det i kombination med något hemskt medel kan nog göra susen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

När jag var ung var jag en riktig nagelbitare och jag provade "Stopp och väx" som fortfarande finns på Apotek.

Det smakar riktigt illa men man får vara noga med att pensla på hela tiden så man inte slickar bort det.

Ett annat sätt är att köpa lösnaglar och klistra på. Då växer dina egna ut under.

Jag vet att  jag hade en kompis som gjorde på ett eget speciellt sätt. Hon sparade en finger som hon fick bita på och lät de andra växa.

Jag vet inte om det är en så bra idé men det fungerade för henne.

/Maria

Fridaaaa
0

Kan inte heller sluta :/
Har testat att ha naglack på, stop&väx men hjälper inte:/
Kan personligen inte ha lösnaglar på pga mycket hantering med djuren.
Men hade såna konstgjorda (gjorda i studio) men håller ju bara några veckor och när vi tog bort dem sen var mina riktiga naglar mjuka och konstiga, och tog ett tag innan den blev bra :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Miowi
0

Det där medlet funkar riktigt bra, smakar otroligt illa!
Enda jobbiga är att man kan råka slicka på fingret om man äter tex hamburgare, då blir det inte så gott! Men det hjälpte mig på traven, tog det ett tag sen var det viljestyrkan som fick med att sluta. Lycka till!

Fridaaaa
0

#4 Inte för mig haha :)

Fjärilen10
0

Okay tack för alla tipsen :) Men det medlet smakar det så illa så man kan må illa av det om man råkar bita?

Fridaaaa
0

#6 Jag har inte mått illa av det i alla fall.
Vissa fungerar medlet på andra inte, bara att testa ;)

Miowi
0

#6 nej då inte illa, tänk dig att du biter på en citron fast istället för att di rynkar näsan för att det är sitt så är det snarare för att det är.. Beskt?

Fjärilen10
0

Aha okej tack, bara undrade :)

Cawolina
0

Jag är nagelterapeut och det är många nagelbitare som kommer och gör naglar hos mig och lyckas sluta för de naglarna kan man inte bita sönder plus att när man känner sig fin om naglarna så biter man inte.

Elshira
0

För mig fungerade det med att klippa naglarna kort ofta! Ni vet, försöker man bita på redan korta naglar gör det ont… Så då gick det liksom inte… Så fortsatte jag så tills jag lunde låta naglarna vara.

Fungerade bra för pojkvännen med där stopp och väx gick bet.

Hakuna matata!

Fridaaaa
0

#10 Gäller att ha råd att göra såna naglar med och fortsätta underhålla det :)

Fjärilen10
0

Tack för tipsen

[sakring]
0

Biter du på pennor också när du skriver? Det kan vare ett sätt att få avlastning i käkarna pga bettfel. Själv bet jag på naglarna  t.o.m 14 års ålder då jag gav ett nyårslöfte om att sluta med det och det gjorde jag och så här 44 år senare så har jag inte bitit på dem igen. Däremot så bet jag alltid på pennor som jag skrev med.

Cawolina
1

Klart att inte alla har råd att unna sig själv naglar hos en terapeut, jag gav bara förslag på hur man kan sluta bita. Investera i en bra nagelolja och smörj nagelbanden ca 2 ggr per dag samt ha naglarna fint lackade, kan också fungera.

Miowi
0

#15 ja vanligt nagellack är också bra, känns ju inte så lockande att knapra på färg ;)

Miowi
0

Ett till tips är att söka runt lite hur "rent" det egentligen är under naglarna, bara av att se hur mycket bakterier som finns på telefonen så blir man rätt osugen att amagda på naglarna ;)

Fjärilen10
0

Tack för alla tipsen