Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2033 ggr
Maria
0

B12 brist

Mitt minne är verkligen som en påse nötter om man nu kan säga såObestämdTungan ute

Jag var hos läkaren för en månad sedan och fick nya recept. Idag när jag skulle hämta ut medicin så ser jag att jag att hon skrivit ut Behepan mot B12 brist.

Jag ska äta 2 gånger 2 i fyra veckor och sedan 1 tablett dagligen.

Detta hade jag helt glömt bort.

Bättre sent än aldrig men himla irriterande att inte komma ihåg och inte ens läsa på listan.

/Maria

Grodan
0

Det kan hänga ihop med bristen… Tungan ute brist på en sak och det leder till brist på det ena och det andra… det är en svår balansgång ibland att verkligen få i sig allt man behöver och fungera normalt…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Maria
0

#1 Haha, ja det har du rätt iSkrattande

/Maria

ebzi
0

Ät mer fet fisk som lax och makrill (omega 3), har hört att det påverkar minnet och självklart det som #1 också säger Glad

Maria
0

#3 Tack, jag äter ganska mycket fisk och även tillskott av Omega3. Mitt dåliga minne beror snarare på en hjärnskada men det skadar ju inte att försöka hjälpa minnet på traven.Flört

/Maria

DesK
0

Jag fick ett bra tips av Anterrabae! Ät lite kokosfett varje dag, det är bra mat för hjärnan, det ska dock inte vara det där kokosfettet i silverpaket utan sånt man köper i hälsokosthandeln.

/Désirée

Maria
0

#5 Jag ska fundera på dettaTungan ute

/Maria

mongu
0

Det finns säkert flera anledningar till dåligt minne. Dels då pga din skada efter operationen men har du dessutom B12-brist så ökar det ju på.

Min första tanke när du skrev kokosfett var dessa silverpaket och det fick jag att tänka "kan det verkligen va nyttigt"

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Namiko
1

Det man ska äta heter kokosolja och inte kokosfett, bara för att klargöra för dom som vill köpa rätt sak. Finns i vissa vanliga matbutiker också.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

DesK
0

#9 Det har du ju helt rätt i, kokosolja ska det vara. I vilka vanliga matbutiker har du hittat det? Och vad är det för märke?

/Désirée

Namiko
0

#9 Jag har hittat det i en ICA-butik här i stan. Märke har jag inte koll på.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.