Besviken....
Måste bara få skriva av mig.
Har haft problem med att kissa mycket på natten nu i en månad cirka och de senaste dagarna har det bara eskalerat. Jag la mig kanske runt 23 tiden och somnade inte förrän 5 i morse… Jag går och kissar, går och lägger mig igen, och efter mindre än en minut så känns det som att jag ska kissa på mig … Går upp på toaletten igen och då kommer det faktiskt en del kiss. Jag var så himla trött, huvudet och kroppen orkade inte men jag kunde ju inte somna när jag är kissnödig. Så har det hållt på och jag har trott att det vart psykiskt men efter att det blivit värre och värre orkar jag inte längre. Har provat med avslappningsövningar, att inte äta/dricka 1-2 timmar innan läggdags mm
Så jag ringde till Hälsocentralen idag. Sov i kanske 2 timmar. Ssk där var jättetrevlig och sa att så kan man ju inte ha det, att det var jätteallvarligt och att jag skulle komma direkt idag innan kl 16 för att ta urinprov. Hon sa även att visade inte urinprovet något så skulle jag få träffa en läkare på jour för att få medicin mot ett hormon som tydligen kunde utlösa dessa problem. Hon sa det lät precis som det hormonet ( jag vet själv inte vad för hormon) och att kom jag idag så skulle jag få hjälp. Jag skulle isf få prova medicinen för att se om det var hormonet.
Kom dit, först sa det att jag inte tillhörde den HC, skickade mig vidare till hälsocentralen ovanför som de sa jag tillhörde. De sa att jag inte tillhörde dem. Jag blev lite orolig där men släppte det ganska snabbt , till slut visade sig jag tillhörde den hälsocentralen jag gick till först.
Nåväl, tog urinprovet och det visade ingenting. Så sa Ssk: "du måste slappna av, drick mer för du dricker för lite såg jag på provet och vi kan inte göra mer idag" Och då frågade ju jag varför den andra Ssk i telefon då lovade att jag skulle få hjälp idag om så inte var fallet. Men nej hon lyssnade inte utan avbröt och sa att JAG hade missförstått och så avslutade hon så här med ett leende på ansiktet: " Du får pinka en natt till, ring tillbaka vid 7 imorgon bitti"
Ja jag vet inte jag känner mig besviken och var så nära på att börja gråta där när hon sa så, som att det där kissandet inte var något större problem….. VIll inte ha det så här längre och nu är jag rädd för att ringa tillbaka dit imorgon….
Vilken typ alltså. Men om du vill ha hjälp så måste du nog ringa imorgon bitti.
Jag har överaktivblåsa och jag kan som du bli pissnödig nästan direkt efter att ha gått på toa. Kan kissa när jag går och lägger mig och efter en liten stund så bara måste jag gå upp för inte kan jag somna om jag är kissnödig. Men sen sover jag medicinsömn men när de går ur kroppen så vaknar jag och är jättekissnödig.
Jag får också springa upp och kissa flera ggr på nätterna och på dagarna om jag är i något köpcenter och ska handla så måste jag hålla reda på vart toaletterna är för jag kan bli akut kissnödig utan att ha druckit på timmar innan. Sen när jag väl går och ska kissa så kommer det bara pyttelite och jag har ganska svårt att kissa. Så har det varit i några månader så jag började fundera på om jag har uvi och allt möjligt. Men sen för två veckor sen fick jag diagnosen Fibromyalgi och då kan man få "täta urintömningar/urinträngningar" och jag misstänker att det är just det som det beror på för mig.
Men det låter verkligen jättejobbigt för dig att inte få sova på nätterna. Jag vet hur det är du jag har insomnia och utan insomningstabletter kan jag ligga i sängen i timmar innan jag somnar och då blir det oftast värre och jag får springa och kissa en gång i halvtimmen. Men att inte kunna sova pga att man är kissnödig och sen bemötas på det sättet. Jag förstår att det tar emot att ringa dit igen men du måste ju få hjälp så att du kan sova igen. Och det är väl inte konstigt att man har lite vätskebrist om man måste vara uppe och kissa hela nätterna, då vill man juinte dricka för mycket. Hoppas att du faktiskt får träffa en läkare imorgon som tar dig på allvar så du får bukt på problemet!
/T
Kolla in denna länk, ifall något av symtomen passar in på dig.
http://www.urologkanalen.com/interstitiellcystit/index.shtml
Tack för era svar alla!
Ringde dit 7 i morse som de sa att jag skulle göra, och så skulle de ringa upp en halvtimme senare men det gjorde dem inte :S Vilket jag tycker är väldigt skumt!¨
Ringde igen och de skulle ringa upp vid 10 men nej det gjorde dem inte heller!
Tänkte om det kunde vara något fel på min telefon men verkar ju inte så eftersom jag kan både ringa och ta emot andra samtal…
#1 Usch ja det är jobbigt. Jag får också sömntabletter sen tidigare, då jag haft problem med sömnen av andra orsaker men kissandet gör att inte ens dem hjälper längre 
#2 Låter väldigt jobbigt för dig också. Speciellt eftersom det kommer under dagen också och när man är och handlar, så kan tänka mig att det är riktigt irriterande! Men du får medicin för det nu som funkar eller, i och med du har fått diagnos?
#3 Kollade på länken du skickade men känns inte som om det riktigt passar in på mina symptom.. jag har tex ingen smärta alls. Men det står ju i och för sig att man inte behöver uppleva någon smärta.
Ja, jag får prova ringa igen på måndag…. men om de fortsätter så här att de inte ringer upp när de ska så tänker jag lista om mig på en annan HC direkt i så fall.
#4 Jag fick en medicin som skulle hjälpa mot en del av mina nervsmärtor och jag skulle sova bättre(en gammal sorts antidepressiv som jag testat i högre doser mot depression för många år sen och mådde riktigt kass av men gav det en chans). Han sa till mig att ta en halv till natten. Men att jag kunde ta en halv direkt när jag kom hem för att få vila då jag hade varit vaken utav en brännande smärta vid minsta trycker eller beröring. Den första halvan gick bra, men jag sov inget och kände mig mest slö och hade svårt att tänka och att få fram ord. Sen när jag tog nästa halva på kvällen så var jag fortfarande slö från den jag tog vid kl11. Jag sov ingenting den natten heller och dagen efter har jag en minneslucka på flera timmar och sen var det som dagen innan att tankarna kändes tröga och orden liksom fastnade och kom inte fram. Så jag fortsatte inte med den. Ska träffa min ordinarie läkare på onsdag, han har varit på semester i 3 veckor så han vet inte om att jag fått diagnosen. Så ska diskutera med honom sen be honom skicka remiss till reumatologen på sjukhuset där dom kan lite mer om såna här sjukdomar än vad allmän-läkare på vårdcentralen kan. Jag tvivlar inte på diagnosen för allt för många symptom stämmer in och jag trillade nästan ihop av smärta när han tryckte på dom 18 olika "tender points" man har vid Fibro och reagerar man på över 11 så är det ganska säkert, speciellt om man haft långvarig smärta och stress, vilket jag haft båda. Så får se hur det går på onsdag.
Får du inget svar eller någon hjälp snart så tycker jag att du byter vårdcentral för så ska du inte behöva ha det och dom behandlar dig väldigt dåligt, du ska absolut inte behöva stå ut med sån behandling!
/T