Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 6491 ggr
examynia
2012-04-10 20:22
0

lågt blodtryck?

när jag har suttit ett tag i soffan ås en reser mig så får jag som ett hårt tryck i huvudet som gr att jag knappt hör något.. öronen är täppta å så gör de jätte ont i huvudet.. kan de vara lågt blodtryck eller nåt?

har gått väääääldigt regelbundet till läkare för behandligar fö rmin handled (har dock inte varit på ett halvår nu då de inte behövts) å där sitter man med sladdar osv i 1 timme per tillfälle å är då kopplad så de kollar blodtrycket  var 5e minut under behandlingen… å då har jag väldigt bra blodtryck.. men läkaren säger ibland att jag har på gränsen till lågt.. trots att jag är överviktig så har jag bra blodtryck å vilopuls på mellan 45-55 slag i minuten.. så därför tror jag inte de är högt blodtryck( kan ju itne vara 100 men ändp) så undrar då om de kanske kan vara lågt blodtryck eller liknande?

eller tror ni de an vara nåt annat?

Maria
2012-04-10 21:55
0

Svårt att svara på.

Lågt blodtryck är ju bra mycket bättre än högt men kan vara obehagligt då man kan få blodtrycksfall när man reser sig hastigt t.ex.

Varför kollar de ditt blodtryck under en timmas tid när du söker för din handled?

/Maria

Lill-Kisse
2012-04-11 00:17
0

Håller du blivit fökyld eller fått en släng av influensa?

Täppta öron och jätteont i huvudet kan vara anledning till ett besök på vårdcentralen för en allmän provtagning.

examynia
2012-04-11 09:16
0

#1 för att dom pressar undan allt blod jag har i armen för att kunna spruta in ett läkemedelsom ska ut i vävnaden å inte i blodet. Då måste dom ha koll på blodtrycket så de inte händer något under tiden som armen är tom . #2 ja kanske är dags att kolla igen

Maria
2012-04-11 09:19
0

#3 Aha.

/Maria

Symfoni
2012-04-15 04:09
0

Det låter mer som om du har en rejäl förkylning på G.

Lågt blodtryck och blodtrycksfall brukar vanligtvis kännas igen på att man får yrsel och svimningskänsla, när man reser sig för hastigt.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

examynia
2012-04-15 11:00
0

Yrsel å svimningsattacker får jag ofta.. Men vet inte. Får väl göra en koll.