Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2470 ggr
[Vargöga]
0

Tandvärk

Har haft ont i några tänder rätt så länge. En är värst och dom senaste dagarna så har jag haft rejält ont och måste äta värkmedicin dygnet runt för att stå ut och kunna äta.

Imorgon skall jag till tandläkaren och dra ut den värst drabbade. Tror det är den enda lösningen.

Gittan
0

Lycka till. Tandvärk är bland det värsta som finns.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Vargöga]
0

Jo verkligen. Man får ju även svårt att äta vilket är en viktig del i våra liv för att överleva och må bra.Flört

Maria
0

Hoppas det går bra. Du får gärna berätta.

/Maria

[Vargöga]
0

Jo det skall jag göra. Skrattande

Mitralis
0

Det gick bra va? Glad

[Vargöga]
0

Jo det gick bra. Behövde inte dra ut tanden utan dom lagade ett hål(?) i en tand som borde vara död efter rotfyllning. Aja så kan det går. Sen fick jag order om att inte pressa ihop mina tänder för det gör jag helt omedvetet. Tandläkaren sa att jag höll på att bita sönder mina tänder.

Mitralis
0

#6 Det kan bli hål fast den är död. Det är som att du kan få kluvna hårtoppar i hår, som ju är döda celler Glad
Pressar du tänder både dag och natt? Om det bara är på natten så finns det bettskenor som kanske kan hjälpa.

[Vargöga]
0

Det är både dag och natt, tyvärr.

Har haft en bettskena men fick ingen ny. Hon satsade mer på att jag inte skall bita ihop dagtid och på natten kan vi inte göra något åt det sa hon. Tungan ute

Halvdansken
0

Vaddå inte kunde göra nåt åt det? Bettskenor är väl till för sånt? Fungerar inte din gamla längre?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Vargöga]
0

Ja det tänkte jag också när hon sa så. Vet inte riktigt var min gamla bettskena är men jag har ju "ändrat" lite så den skulle inte passa i dagens läge tror jag.

[Vargöga]
0

Jag har åter tandvärk eller ont i underkäken. Måste äta 1 grams panadol tre till fyra gånger per dag för att inte ha ont. Har inte råd att gå till tandläkaren denna månad utan har lite mer pengar nästa månad. Eller vad skall jag göra?

Liz85
0

Prata med tandläkaren och tala om läget samt att du inte har råd just nu. Det kanske finns någon sorts lösning?

Maria
0

Många tandläkare ger möjligheter till avbetalningsplan.

/Maria

[Vargöga]
0

Tack, skall höra mig för.