Urinvägsinfektion?
Nu har jag varit slarvig med att kissa.. Har varit kissnödig sen igårkväll men kissade inte förrän runt 14.00 tiden idag. Lite senare på eftermiddagen kände jag hur det sved, framförallt när jag kissade. Och det känns som jag inte kan ''tömma'' mig ordentligt, som att jag ska kissa på mig. Kan jag ha fått urinvägsinfektion pga att jag har slarvat med att kissa? Tacksam för svar!

Får jag fråga varför du låter bli att kissa under så lång tid? Det är inte alls bra du kan få en blåsa som vidgar sig och det kan bli så du inte kan tolka signalerna rätt i framtiden.
Det kan va skadligt för dina njurar om du nte lyssna på kroppens signaler om att du ska kissa.
Drick mycket nu och se till att kissa sitt ner och låt det ta den tid som behövs. Det är viktigt att du sköljer igenom lite extra nu när du slarvat.
Du får ursäkta om du känner att jag läxar upp dig men jag blir faktiskt upprörd av att läsa att en ung tjej gör så här. Det är så viktigt att inte trycka ner kroppens signaler och det kan ge men för livet om man håller på länge.
En annan sak är att det är viktigt att kissa efter man haft sex. Då kan man undvika många UVI:er. Ett gott råd till alla.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har varit med om samma sak som du.
En gång i England när jag var på språkresa så var jag ute och seglade med några killar på en båt utan toalett. Jag var enormt kissnödig men visste inte hur jag skulle bära mig åt.
När jag äntligen fram på kvällen fick tag i en toalett så kunde jag knappt kissa och det gjorde sååå ont.
Det gick över men jag bestämde mig för att aldrig göra så igen.
mongu har kommit med en massa goda råd och jag tror inte att en sådan här engångshändelse är farligt men gör inte om det
/Maria
Att det känns som om du inte kan tömma helt efter en sån här grej är att blåsan varit så uttöjd att de muskler du använder för att tömma det sista är uttöjda och inte kan göra det de ska. Det går ju självklart över om det händer bara vid något tillfälle men som tidigare skribent skriver är det inte alls bra att slarva med det här! Man ska kissa när man behöver och sluta med sånt här att hålla sig. Jag är en sån där som alltid ränner på toaletten och har ofta fått höra att jag borde öva på att hålla mig för att slippa inkontinens i framtiden, det här är en myt vill jag påstå! Jag kan hålla mig läääänge men gör det ogärna, musklerna och blåsan är inte gjorda för att man ska hålla sig en hel dag.. Oj vad långt det blev! Och jag hoppas du inte tar detta på fel sätt vill inte heller läxa upp :) kram!

Det är lika viktigt att inte gå och kissa "bara för att" man kanske ska ut i affärer eller vad det nu är.
Man ska helt enkelt gå på toa när behovet kommer varken hålla sig länge eller gå i förebyggande syfte.
Lättare sagt än gjort, jag vet
är en sån som gärna går och kissar förebyggande.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Haha! Ja, jag också!! Svårt svårt! :P
Typiskt mig att kissa t.ex innan jag ska på bio oavsett om jag behöver eller inte
/Maria
Det lär man sig ju redan på förskolan annars. När barnnen ska ut på gården, promenad eller utflykt till exempel så får alla gå vägen via toaletten till ytterkläderna och sedan ut.
Vilket iofs kan vara bra för de mindre men är de 5-6 år har de börjat lära sig ganska bra när de behöver och inte behöver. Ändå brukar de få prova gå på toaletten innan de klär på sig.
Tror många tar med sig det där till senare i livet bara för att man inte vill springa iväg mitt i filmen eller för att pendeltåget inte har någon toalett.
Ja precis! Det är dagis/skolornas fel! Haha, nä men jo jag har i alla fall kvar det big time!