Hälsokontroll
Jag är lite nyfiken på att göra en allmän hälsokontroll. Kolla blodvärde, blodtryck, lungkapacitet och lite annat sånt man kan göra för att se hur kroppen mår!
Är det någon som vet vart man gör detta? Kostnad?

Kolla med din VC. Vad dom tar för att göra en hälsokoll vet jag inte.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Vårdcentralen som Mongu skriver och företagshälsovården om du har någon sådan.
Priserna bukar variera mellam 1500 kronor till 2500 kronor här i Göteborg. Då varierar innehållet en aning.
Min man fick göra en hälsokontroll hos vår husläkare för vanliga priset. Vi har haft hennne sedan 80-talet. Då togs EKG,blodtryck sedvanliga blodprover och PSA-prov för prostatan. En ganska enkel hälsokontroll med andra ord.
Själv har jag förmånen att låna hem spirometer och pef som kollar lungkapaciteten.
/Maria
Jag har på sista tiden börjat få för mig att det är något fel på mig, att jag är sjuk, vet inte vad för sjuk, men bara något som är fel på mig, var ett tag helt övertygad om att jag hade diabetes men har kollat upp det och det är det inte, men gnagande oro ligger fortfarande kvar…
Har ni gjort en hälsokontroll? Har länge funderat på det men aldrig gått igenom med det.. Dels pga pris och sen för att jag inte är tillräckligt påläst om ämnet.. Vad gör ett test egentligen? Dagens Groupon deal i Stockholm är ett erbjudande om hälsokoll men i beskrivningen står de mest om fetträkning och hur många kcal man gör av med om dagen t.ex. och jag vill ju mer få veta om allt i kroppen är som det ska.. Tror ni man får reda på sånt också?
Försökte googla det och då kom det upp att när någon köpte en sån deal från groupon försökte de sedan sälja på henne massa produkter.. Så kanske inte är så seriöst som man hoppas på.. Men någon med egna erfarenheter?
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
#4 jag vet inte exakt vad en magnetscanner är men vi har Impedanser på jobbet som mäter kroppssammansättningen. man får ut sin vikt. Procent fett, vätska och muskler och en rekommendation om dagligt intag av kalorier. Den talar om din metabola ålder.
Själva apparater ser ut som en våg fast man håller samtidigt i två handtag också. Vi har även en enklare variant som ser ut som en större golvvåg.
Jag tycket länken verkar vara en aning skumt. Inga blodprover, blodtryck EKG, mätning av lungfunktion, syremättnad och annat som brukar ingå i en hälsoundersökning.
Dessutom ganska dyrt och så jobbar de för Herbalife.
Jag hade inte gått dit.
Sedan är det ju det här med att du tror att du är sjuk. Har du några symtom? Är det något som inte är som det brukar? Har du ont någonstans?
/Maria