Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 14906 ggr
Wisby9211
0

Illamående

Viste inte vilket forum jag skulle skriva detta men tror det blir bra här :P
Visste heller inte vilken kategori jag skulle lägga den i så ni får flytta den om det behövs!

Jag har sen 2 veckor tillbaka mått illa och nu dom senaste 2 dagarna har det bara ökat, jag mår illa så jag vill spy men kan inte =/

Är hungrig men illamåendet sätter stopp för att äta, Dock äter jag lite ändå då min kropp behöver näring som allas kroppar!

Jag är trött, blir trött redan vid 4 på eftermiddagen och det spelar ingen roll hur länge jag sovit eller vad jag gjort på dagen =/

Vet nån här inne vad det kan vara? Går det nån sjukdom just nu? Eller är det nått annat?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Maria
0

Vinterkräksjuka och liknande går ju denna tiden men det brukar vara ganska dramatiskt och akut med kräkningar och diarréer.

Jag tänker snarare på magkatarr eller liknande. Då kan man må lätt illa och både vara sugen på något men ändå inte.

Försök att äta ofta men lite och att äta en mild mat. Drick proviva och ät yoghurt som har bra magbakterier.

Har du mått illa i två veckor och det till och med blir värre så tycker jag att du ska söka vård.

/Maria

Wisby9211
0

Tack, ska testa och se om det blir bättre :) Ska till läkaren nästa vecka för andra saker så kan ju rådfråga honom då! :)

Maria
0

Bra att du ska till doktorn. Glöm bara inte att ta upp det ifall ni ska prata om annat.

Det är alltid bra att ha en lapp med sig med alla sina frågor så man inte glömmer något.

/Maria

Wisby9211
0

Jo exakt ska komma ihåg det,skriver en lapp påengång :P

Men när jag läser på internet om magkatarr så känner jag inte igen fler symptom än illamåendet och sura uppstötningar. Och vet inte vad som kan ha orsakat det då jag inte ätit nått jag inte ätit förut, inte stressat ( eller kankse lite stress då jag och killen vill ha barn men blir aldrig något) Men det har vi inte tänkt på, på sista tiden =/ Annars är det ingen stress eller nått annat jag kan känna igen =/

Wisby9211
0

Kan tilläga att jag precis ätit fiskpinnar och potatis som vi äter 1-2 ggr i veckan och mår inte illa just nu men det typ pulserar i magen XD haha.

Vet inte hur jag ska förklara :P

Dock så kryper illamåendet sakta på hela tiden =/

Maria
0

#4 Äter du några mediciner som kan påverka din mage tror du?

Själv låg jag inne i somras för magsår (t.om blödande) som man gissar har kommit på grund av att jag åt höga doser av Betapred fastän det är en ovanlig biverkning.

/Maria

Maria
0

Kom att tänka på att det finns ju även Mag & tarmsjukdomar iFokus där du kan fråga.

/Maria

Wisby9211
0

Ja där inne kan jag ju fråga, tack för tipset :)

Nej äter inga mediciner alls :)

mongu
0

# 8 Du kan inte va gravid?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Wisby9211
0

Tror inte det har testat och det har visat negativt men som sagt så finns ju chansen där.

plutopellis
0

Tänkte också gravid med en gång för det var precis så jag mådde i början av min graviditet Flört

Wisby9211
0

Vore underbart om det var så! Dock har jag inte sätt nån skillnad på magen och idag mådde jag bara illa lite från och till :P

plutopellis
0

Ömma bröst?? Jag blev otäckt trött och typ mensvärk och ömma bröst, efter två veckor gjorde jag test som blev positivt :) så då hoppas jag på nåt sånt för dig och ingen tråkig sjukdom :)

Wisby9211
0

Hade en liten blödning på typ 3 dagar i slutet på januari, Sen dess har jag haft mensvärk varje dag eller aa typ mensvärk, den kommer och går om dagarna. Hade ingen värk innan blödningen.

Ömma bröst från dag till dag!

plutopellis
0

Ja då säger jag grattis! Hihi, gör ett test till ;)

mongu
0

Tycker du ska göra ett nytt test och kolla.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Wisby9211
0

Köpte ett test idag ska jag göra det idag eller vänta tills i morgon bitti?

plutopellis
0

Jag gjorde mitt på kvällen så det ska inte ha någon betydelse :) vad spännande!!

Wisby9211
0

Gör ett i morgon bitti då min hormon nivå är så liten.

Hoppas det inte visar neg , för då blir jag ledsen och rädd att det ska vara nått fel på tarmar eller skit :P

plutopellis
0

Ja det förstår jag.. Håller tummarna för dig!!

Wisby9211
0

Tack det kommer behövas tror jag, då magen inte har växt tycker dock den blivit spätsig.

plutopellis
0

Fast slutet av januari säger du då borde inte magen växt något ;) så det ska du nog inte oroa dig om!

Wisby9211
0

20 december hade jag mens, men slutet av januari hade jag bara en liten blödning:P

Maria
0

Jag håller också tummarna.

/Maria

plutopellis
0

Brukar vara precis i början man har blödning så skulle gissa i så fall att du är i vecka 7-8 och då har inte magen börjat växa :)

Wisby9211
0

Ååå, jag hoppas. dock har jag inte mått illa idag, dock ätit en hel pizza som händer typ 1 gång om året. och jääättte trött

mongu
0

Att magen inte växt är inte konstigt då det inte kan va så långt gånget. Det finns de som knappt får mage på hela tiden.

Samma med illamående så är det inte så att man mår illa konstant utan att det kan komma och gå.

Håller tummarna för dig

Ha en bra dag! Mongu.

Wisby9211
0

Okej, hoooopas verkligen detta!! Vi har försökt i 9 månader! :O

Wisby9211
0

Fick negativt, Gjorde exakt som det stod på testet.

plutopellis
0

Nä! Det låter ju precis som om du är gravid! Men du skulle till läkaren nästa vecka? Ta upp det då.. Jag håller tummarna att du är det trots att det visar neg och att det inte är något farligt annars.. Så ledsen jag blev nu för din skull! :( skickar lite styrkekramar!

Maria
0

Vad trist.

Glöm inte att säga till läkaren att du gjort ett graviditetstest.

/Maria

Wisby9211
0

tack för styrkekramarna! Jag och min sambo tänker lugna oss nu med att försöka skaffa barn för jag mår bara dåligare och dåligare varje gång jag får ett - på gravtesten. Ska dock prata med läkaren på måndag och se!

plutopellis
0

Känner igen det där, vi försökte visserligen bara ett halvår innan jag blev gravid men det var fruktansvärt! Man hann tänka och tro många tankar under den tiden så jag förstår dig helt och hållet! Hoppas det går bra hos läkaren..

plutopellis
4

Hör gärna av dig när du varit hos läkaren, om det är något du känner att du vill dela med dig av Glad

Wisby9211
0

Japp hör av mig när jag har hört från honom :)